Re: Dwie różne karty grafiki w jednym kompie

Autor: maX <averwywal_at_interia.pl>
Data: Mon, 30 Jul 2012 21:24:47 +0200

Użytkownik "Michal" <usenet_at_invalid.pl> napisał w wiadomości

> Dobre pytanie. Nawet nie zauważyłem że u rozpoczynającego wątek jest
> grafika wbudowana.

Niewykluczone, że ma grafikę w procesorze (s1155), ale płytę na chipsecie
"P" więc integry nie może użyć.

> Pisałem o Matroxie głównie dlatego, że nadal sporo jest G450 i G400 PCI
> (od biedy nawet Millenium II).

Jak wygląda np. odtwarzanie filmów youtube na G4x0? Nie ma problemów?

> Radeony 7000 i 9000 w większosci
> to jest AGP, a z tym trudno na obecnych płytach.

Tym niemniej zdarzały się na PCI.

> Starsze ATI PCI (Rage)
> mają problemy ze sterownikami (jak zwykle u ATI/AMD) a ich wydajność jest
> jednak jak na dzisiejsze czasy problematyczna.

Rage II to poziom wydajności Millenium II, a Rage 128 będzie szybszy niż
Matrox G200.

> Około 300 zł trochę drogo za taką słabiznę.

W sumie to nie wiemy jakich właściwie wyjść potrzebuje wątkotwórca. 3xDVI,
3xDSUB, czy jakiś mix z nich.

> Generalnie też powoli rozglądam się za kartą trójmonitorową (2x DVI, w tym
> co najmniej jedno DVI-I + HDMI) przy zmianie na którą jednak odczułbym
> zysk wydajności z 2x R4850 i wychodzi mi, że albo muszę szukać używanej
> 6950, albo poczekać aż GF660Ti jak po premierze trochę potanieją, bo to co
> robi ATI po przejęciu przez AMD nie podoba mi się za cholerę, co widać i
> po ich wynikach finansowych.

Nvidia też stroi fochy. GF640 ma wydajność niewiele wyższą niz R6670, a cenę
niewiele niższą niz R7750.

>Pomysł by wyciąć drugie DVI w serii HD7xxx, albo płacić sporo extra za
>autorskie konstrukcje jak sapphire flex uważam za chory - nVidii jakoś w
>serii GF6xx 2x DVI nie przeszkadza.

Przejściówka HDMI->DVI?