Re: Dwie różne karty grafiki w jednym kompie

Autor: Michal <usenet_at_invalid.pl>
Data: Sat, 28 Jul 2012 14:46:30 +0200

W dniu 2012-07-26 00:16, buszmen5_at_gmail.com pisze:
> Czy ktoś przerabiał podobny temat ?

        Nie powinno być problemów. Swego czasu w jednym, komputerze miałem
Radeona na PCI-E x16, GeForce na AGP x8 i Matroxa Millenium na PCI 2.1 -
działało bez konfliktów.
Pamiętaj by w biosie ustawić kolejność, która grafika na być pierwsza
(główna).

> Chodzi o zamontowanie dodatkowej karty graficznej. Stety niestety musi być tylko PCIe x1.

        Jeśli tylko do 2D to po co koniecznie szukać dość rzadko spotykanej
mechanicznej grafiki PCI-E x1? Nie prościej i taniej kupić za
przysłowiowe 5 zl używaną zwykłą PCI - choćby Matroxa Millenium II czy
lepiej wspieranego w sterownikach G450 PCI? Trzeba sprawdzić tylko jak
ma się sprawa ze sterownikami pod używany OS - powyższej konfiguracji
używałem jeszcze na WinXP, z Win7 64bit itp producent zazwyczaj nie
wypuszcza już sterowników, ale podstawowe z OSa dla tak popularnego
sprzętu zazwyczaj są. Z kolei pod otwartymi OSami jest dokładnie
odwrotnie - zazwyczaj im starszy sprzęt, bym lepiej wspierany w
sterownikach.

> W tym momencie w kompie chodzi ATI DualHead, czy da rade podłączyć NVIDIE ?

        Sprzętowo nie, ale coś mi świta że nVidia blokuje to w sterownikach by
ludzie nie wpadki na pomysł wykorzystania nowszych kart nV do
PhysiX/CUDA w połączeniu z główną kartą ATI. Napisz jakie konkretnie
karty i jaki OS to ktoś odpisze.
Ostatnio testowałem w takiej konfiguracji R4850 i leciwą GF2Ti -
problemów nie było.

> Cel, wysłanie sygnału na trzeci monitor.

        Jw - zastanów się nad powyższym np: Matroxem na PCI (tu nie powinno być
wojny sterowników ATI - nV), bo Radeona PCI-E x1 R6xxx ze świecą szukać,
a jeśli ma być tylko do 2D to i stosunkowo drogo wychodzi.

--
/MB