Re: Dwie różne karty grafiki w jednym kompie

Autor: Michal <usenet_at_invalid.pl>
Data: Sat, 28 Jul 2012 19:32:58 +0200

W dniu 2012-07-28 17:48, maX pisze:
> To dlaczego jej nie aktywujesz?

        Dobre pytanie. Nawet nie zauważyłem że u rozpoczynającego wątek jest
grafika wbudowana.

> Jak juz napisano, jesli masz wolne gniazdo PCI, to zamiast PCI-E x1 kup
> kartę PCI. Niekonieczne Matroxa, może być Ati np. Radeon 7000 lub 9200.

        Pisałem o Matroxie głównie dlatego, że nadal sporo jest G450 i G400 PCI
(od biedy nawet Millenium II). Radeony 7000 i 9000 w większosci
to jest AGP, a z tym trudno na obecnych płytach. Starsze ATI PCI (Rage)
mają problemy ze sterownikami (jak zwykle u ATI/AMD) a ich wydajność
jest jednak jak na dzisiejsze czasy problematyczna.

> Innym rozwiązaniem jest wymiana głównej karty na taką z trzema
> niezależnymi wyjściami. Nawet w kartach low-end można takie znaleźć np.
> Radeon 6450:
> http://pclab.pl/art46390-9.html

        Około 300 zł trochę drogo za taką słabiznę. Generalnie też powoli
rozglądam się za kartą trójmonitorową (2x DVI, w tym co najmniej jedno
DVI-I + HDMI) przy zmianie na którą jednak odczułbym zysk wydajności z
2x R4850 i wychodzi mi, że albo muszę szukać używanej 6950, albo
poczekać aż GF660Ti jak po premierze trochę potanieją, bo to co robi ATI
po przejęciu przez AMD nie podoba mi się za cholerę, co widać i po ich
wynikach finansowych. Pomysł by wyciąć drugie DVI w serii HD7xxx, albo
płacić sporo extra za autorskie konstrukcje jak sapphire flex uważam za
chory - nVidii jakoś w serii GF6xx 2x DVI nie przeszkadza.

--
/MB