Re: intel h55 p55 q57

Autor: Jaskiniowiec <jaskinia_at_pl.pl>
Data: Thu, 26 Jul 2012 17:49:14 +0200

W dniu 26.07.2012 o 11:14 Mr Misio <mrmisiodegrizzly_at_gazeta.pl> pisze:

> Witajcie,
>
> Jak kot do jeza, ale staram sie podejsc do zlozenia sobie komutera.
> Docelowo na i7, ale jak zwykle u mnie, najpierw najtanszy procek i3 i
> dobra plyta, a za jakis czas wymiana procka na "wypasiony".
>
> Wiec zaczalem szukac "bazy" czyli plyty glownej.
> W zalozeniach:
> - procek ma byc z obsluga grafiki
> - plyta wiec musi oblugiwac i3/i5/i7 z grafika
> - klade nacisk na stabilnosc pracy plyty
> - nie podkrecam raczej
> - chce miec 8 lub 16 gb szybkiego ram
> - 2 lub 3 dyski hdd + dvd/cd
> [...]

Zalezy do czego chcesz ta plyte? Poza tym, wszystkiego o chipsetach
dowiesz sie na porownywarce Intela. Z tym, ze bywa tak (rzadko bo rzadko,
ale bywa), iz Intel twierdzi, ze dany chipset/procek czegos nie obsluguje,
a pozniej producent plyt doklada taka funkcjonalnosc...

Nic tez nie napisales, ktora wersja podstawki. Obecne Core dzialaja na
1155, a te chipsety, ktore wymieniles sa do 1156!

Poza tym, po co chcesz sie pchac w jakies stare chipsety? Lepiej rozejrzyj
sie za czyms serii 60 i/lub 70. Z tym, ze :

Seria P jest dedykowana dla zestawow z odrebym GPU (nie obsluguje GPU z
procka - tak bylo w serii 60, aczkolwiek nie wiem, jak w obecnej serii 70)
i do podkrecania .

Seria Q, to zazwyczaj malutkie plyty z rozwiazaniami bardziej spotykanymi
w serwerach/laptopach. W Q jest np. vPro (czego reszta serii nie ma) i
dobra obsluga wirtualizacji. Niestety nie spotkalem normalnej plyty z tym
chipsetem. Obsluguje grafike procka.

Seria H obsluguje grafike procka, ale z podkrecaniem prockow serii K nie
jest najlepiej.

W Twoim przypadku (bo domyslam sie, ze to glownie do zastosowan domowych)
najwlasciwsza bylaby seria H badz Z.

Seria Z to taki miszmasz P i H