Re: monitor d-sub only i przejsciowka z DVI

Autor: Michal <usenet_at_invalid.pl>
Data: Wed, 25 Jul 2012 22:22:40 +0200

W dniu 2012-07-24 13:04, ja to ja pisze:

> Oczywiście że tak!

        Z ostrożności przypominam tylko o odświeżaniu natywnym (pewnie 60 Hz -
monitory LCD potrafią zgłaszać max 75Hz, momo że faktycznie ich max to
60) oraz o ustawieniu autodopasowania w menu - zwłaszcza o tym ostatnim
łatwo zapomnieć, bo do danego monitora zasadniczo robi się raz i zapomina.

> Obraz jest wyraźnie gorszy, a na monitorze z DVI jest ok, tylko po
> przejściówce jest wypaczenie.

        Jeśli jest prawidłowo ustawiony to na typowych rozdzielczościach dla
19" (do 1680x1050) trzeba dobrze się przyjrzeć by zauważyć różnicę.

> Podobno zamienia sygnał cyfrowy w analogowy?

        Nic nie zmienia. W DVI-I masz zarówno sygnał analogowy, jak i cyfrowy.
To proste połączenie elektryczne na krótkim odcinku i raczej trudno tu
coś schrzanić (analog z DVI nie masz podłączony na płaskim kablu jak w
tańszych kartach DSUB), ale nie zaszkodzi sprawdzić inną przejściówkę.
Jeśli to nie da poprawy i na pewno wszystko jest OK ustawione to
możliwe, że producent karty zaoszczędził parę centów na filtrach. Co to
za karta dokładnie?

> Aha, ta przejściówka ma mniej blaszek niż wtyczka DVI, może to przez to?

        Nie, jeśli jest prawidłowo wykonana to takie rozwiązanie zapewnia
poprawny obraz (analog w DVI wykorzystuje mało pinów). Sprawdzając inną
przejściówkę nie zaszkodzi wybierać "pełnopinową" (mniejsza szansa że
przy okazji zaoszczędzono również na czymś innym) ale używając
przejściówek DVI-DSUB Asusa i Gigabyte nie zauważyłem żadnej różnicy
jakości po analogu w związku z ilością wtyków po stronie DSUB.

> Cholera sam nie wiem, chyba się zamienię z kolegą na monitor 19-tka D-sub,
> na 17-tkę z DVI bo nie wyrobię na czymś takim :/

Szkoda tej 19" - o ile to nie jest jakieś chore 16:9, to normalne dla
19" 4:3 daje jednak dużo większą powierzchnię roboczą.

--
/MB