Re: Zmiana po³o¿enia dysku HDD

Autor: elmer radi radisson <radi_at_spam-spam-spam-eggs-bacon-and.spam.wireland.org>
Data: Thu, 26 Jul 2012 13:28:28 +0200

On 2012-07-25 09:53, Maciek Babcia Dobosz wrote:

> Lata temu mia³em kontakt z kilkuset komputerami z³o¿onymi przez
> Optimusa gdzie dyski by³y mocowane w pozycji "na plecach" w uchwycie na
> zasilaczu komputera (obudowy typu desktop). Dyski by³y PATA rzêdu
> 500-850MB. Te komputery mia³y oko³o 3 razy wiêcej awarii dysków w
> stosunku takich samych konfiguracji ale w obudowach mini tower. No ale
> to by³o kilkana¶cie lat temu. Od tego czasu dyski mocowane "na plecach"
> spotykam sporadycznie i obecnie najczê¶ciej w jakich¶ ciasnych
> obudowach nettopów gdzie np. dysk wisi pod napêdem CD.

Tez nie jestem przekonany co do takiego polozenia. Mam Samsunga HD501LJ
w SFF Lenovo Thincentre gdzie dysk lezy na plecach, trafil do tej budy
z kieszeni USB i dosc szybko pojawily sie kolejno 2 pending sectory.
I co jakis czas dochodza kolejne, w ciagu dwoch lat dorobil sie 8 szt.
Co ciekawe, remapowania nie robi. Ale gdzies wyczytalem jakies niejasne
pogloski ze te dyski moga miec troche lewo dzialajacy firmware pod tym
wzgledem. Ogolnie zbieram sie zeby zrobic zerowanie i skanowanie MHDD.

I mam wlasnie wrazenie ze te 'pendingi' maja zwiazek z polozeniem
dysku - moze w tej pozycji glowica ma relatywnie wieksze problemy
z odczytem sektorow i stad te markowanie w smarcie. Ale troche
wiecej wnioskow bedzie mozna wyciagnac po zero/remapie.

--
memento lorem ipsum