Re: ssd a truecrypt

Autor: Rafal Lukawski <rafalweb_at_lukawski.pl>
Data: Tue, 17 Jul 2012 16:47:12 +0200

On 2012-07-17 13:38, Przemysław Ryk wrote:

> [...]

> warstwami, to nie jest jakoÅ› specjalnie rzadko spotykane, AI pod opakowania
> rzędu 200-300MB, wynikowe PostScripty mielone później do PDFa rzędu 1-2GB
> też częste), ale jest to jednak o rząd wielkości mniej niż to, co kumpel
> obrabia. Ja przy DTP bez RAID0 na dwóch dyskach sobie już życia nie
> wyobrażam, kumpel przed RAIDem wzbrania się rękami i nogami… i tak się
> zastanawiam, na cholerę mu ten SSD. Chciał, kupił, postawiłem system,
> skonfigurowałem. Ale znaczącego wzrostu komfortu pracy, to się raczej w tych
> zastosowaniach, które opisałem, nie spodziewam.

Wiesz, osób wykorzystujących komputery do obróbki DTP wśród wszystkich
użytkowników jest jakiś promil, innymi słowy żadna reguła nie jest 100%.
W tym modelu być może (bo nie testowałem) interesujący mógłby być Smart
Cache (czy jak to się zwie) Intela, gdzie SSD służy jako inteligentny
cache przechowujący dane, do których statystycznie dostęp najbardziej
zwalnia prace. Nie zwiększy to ciagłego transferu z talerzowca (od tego
masz raid 0 i raid 1+0 itp), ale zwiększy, jezeli jednocześnie będą seeki

> Notebook - nie czarujmy się, ryzyko utraty sprzętu jednak wyższe niż w
> przypadku stacjonarnego komputera. Ja bym z zalet SSD chętnie skorzystał
> (najchętniej w opcji: SSD na system i oprogramowanie - rzędu 80-128GB +
> dodatkowy, klasyczny dysk na dane). Z TrueCrypta też chętnie bym skorzystał.
> Tyle, że znowu - TrueCrypt + SSD to rozwiązanie takie sobie.

Powiedziałbym tak, Truecrypt marudzi na SSD, bo ich software nie jest
dostosowane do tego sprzętu (zresztą przy tworzeniu SSD targetem raczej
nie byli użytkownicy truecrypta). To przecież nie działa jak HDD. Kiedyś
się może staną bardziej kompatybilne... kiedy, trudno powiedzieć.

Nie stosowałem, może mechanizmy szyfrowania wbudowane w OS są tu
bardziej odpowiednie?