Re: Nie działa HDD na kablu USB 5m

Autor: Rafał Łukawski <rafalweb_at_lukawski.pl>
Data: Tue, 10 Jul 2012 10:56:39 +0200

On 2012-07-10 10:45, JDX wrote:
> On 2012-07-09 23:33, Rafał Łukawski wrote:
> [.....]
> A może pociągnąć 1A? IMO porządnie zrobiony dysk zewnętrzny nie może i
> powinien mieć wbudowany jakiś układ soft startu. Ponieważ, o ile
> pamiętam, wg. specyfikacji USB2 urządzenia pobierające podczas normalnej
> pracy ponad 100mA muszą wystartować pobierając co najwyżej 100mA a
> dopiero później wynegocjować sobie większy pobór prądu (500mA max).
> Oczywiście wiadomo jak to jest w życiu i w związku z tym są porządne
> dyski/obudowy (np. Seagate z którymi nigdy nie miałem problemów) a jest
> [...]

Kwestia negocjacji inicjalnego zasilania jest załatwiona, problemem jest
to, iz owe 0.5A to za mało, także kazdy dysk USB2.0 powinien być
sprzedawany z kabelkiem typu Y. Potencjalnie można stworzyć mechanizm
magazynujący krótkotrwale energie w celu zapewnienia prądu rozruchwego,
tyle że taka odbudowa byłaby odpowiednio droższa. Nadto USB3.0 jest
rozwiązaniem tego problemu.