Re: Nie działa HDD na kablu USB 5m

Autor: JDX <jdx_at_onet.pl>
Data: Tue, 10 Jul 2012 10:45:29 +0200

On 2012-07-09 23:33, Rafał Łukawski wrote:
[.....]
> Jest względnie niewielka korelacja pomiędzy kierownicą a HDD, który przy
> starcie może pociągnąc do 1A. bez zasilacza (lub dodatkowego podłączenia
> do USB) nie powinien właściwie ruszyć. To normalne, że coś co chce 1A
> nie działa na porcie, który daje (wg specyfikacji) do 0.5A
A może pociągnąć 1A? IMO porządnie zrobiony dysk zewnętrzny nie może i
powinien mieć wbudowany jakiś układ soft startu. Ponieważ, o ile
pamiętam, wg. specyfikacji USB2 urządzenia pobierające podczas normalnej
pracy ponad 100mA muszą wystartować pobierając co najwyżej 100mA a
dopiero później wynegocjować sobie większy pobór prądu (500mA max).
Oczywiście wiadomo jak to jest w życiu i w związku z tym są porządne
dyski/obudowy (np. Seagate z którymi nigdy nie miałem problemów) a jest
i szmelc z którym czasami są problemy przy włączaniu (np. obudowa
"renomowanej" firmy Platinum z dyskiem Samsunga w środku).