Re: Nie działa HDD na kablu USB 5m

Autor: JDX <jdx_at_onet.pl>
Data: Tue, 10 Jul 2012 11:19:14 +0200

On 2012-07-10 10:56, Rafał Łukawski wrote:
[.....]
> Kwestia negocjacji inicjalnego zasilania jest załatwiona, problemem jest
> to, iz owe 0.5A to za mało, także kazdy dysk USB2.0 powinien być
> sprzedawany z kabelkiem typu Y.
No nie wiem. Np. mój Seagate 500GB "fabrycznie" jest podłączany
pojedynczym (tzn. nie Y) kablem. Myślę, że dużo zależy od samego dysku,
tzn. jak bardzo jest prądożerny. Oczywiście inną sprawą jest jakość
interfejsu który siedzi w obudowie.

> Nadto USB3.0 jest rozwiązaniem tego problemu.
Jakiś tydzień temu bawiłem się dyskiem 1T siostry (obudowa USB3
Verbatim, dysk Samsung). Również używa pojedynczego kabla i podłączony
do portu USB2 w mojej maszynie startował bez żadnych problemów.