Re: Co z cenami dysków? Zaczną w końcu spadać?

Autor: Rafal Lukawski <rafalweb_at_lukawski.pl>
Data: Mon, 09 Jul 2012 19:17:56 +0200

On 2012-07-09 19:11, Michal wrote:

> 64 GB na system OK, NAS + gigabit LAN do multimediów też OK.
> Ale do popularnych zastosowań jak choćby gry i tak trzeba SSD na system
> + ~1 TB na dane lokalnie, bo do tego NAS jest za wolny. O bardziej
> nietypowych zastosowaniach typu edycja wideo z kamery HD nawet nie
> wspomnę - do tego i cztery 1 TB Samsungi F3 spięte w RAID0 mogłyby być
> szybsze, bo i tak najfajniej pracuje siÄ™ czasem ma RAMdysku.

Dokładnie, ująłbym to tak, że róbmy konfiguracje pod zastosowanie, a nie
"idealną". Strumień wideo wymaga transferów, ale jest to strumień
ciągły, więc HDD do tego stripe'owane jak najbardziej. Na system +
programy można osobno SSD + HDD, ew. wykorzystać możlwiości nowych płyt
głównych, które SSD traktują jako inteligentny cache dla HDD. DLaczego
inteligentny, ano bo nie trzyma tam kazdego zapisanego/odczytanego
sektora, tylko określa te, które statystycznie wprowadzają największe
opóźnienia i sa często czytane. W przeciwnym wypadku nie byłoby to o
wiele lepsze od ramu (poza startem systemu)

Do składowania danych, baskupów w zupełności wystarcza jakakolwiek
platforma na atomie + Gblan,