Re: Co z cenami dysków? Zaczną w końcu spadać?

Autor: Michal <usenet_at_invalid.pl>
Data: Mon, 09 Jul 2012 19:11:19 +0200

W dniu 2012-07-07 12:14, DooMiniK pisze:
> Ja obecnie w komputerze mam... 64GB.W sieci domowej podpięty jest tani
> NAS z dwoma dyskami, który trzyma dane odtwarzalne (filmy, czy muzyka).

        64 GB na system OK, NAS + gigabit LAN do multimediów też OK.
Ale do popularnych zastosowań jak choćby gry i tak trzeba SSD na system
+ ~1 TB na dane lokalnie, bo do tego NAS jest za wolny. O bardziej
nietypowych zastosowaniach typu edycja wideo z kamery HD nawet nie
wspomnę - do tego i cztery 1 TB Samsungi F3 spięte w RAID0 mogłyby być
szybsze, bo i tak najfajniej pracuje siÄ™ czasem ma RAMdysku.

> W czasach całkiem pojemnych dropboxów, czy innych Cubby (genialny
> 'dropbox' od Logmein, bo obsługuje P2P) nie widzę potrzeby na pojemny
> dysk w domowym komputerze.

        Patrz wyżej.
A co do cubby - raz że zaproszenia jak na początku gmail, dwa że nie
widzę do tego modułów dla OpenWRT itp. - bez tego dużo traci na
użyteczności, bo IMHO trzymanie cały czas włączonego głównego komputera
jest takie sobie. To już prościej zamapować dysk NASa dla desktopa i tam
składować dane, równocześnie udostępniając te dane przez NAS po FTP
widoczny z sieci rozległej na hasło by mieć do nich dostęp, a
synchronizować to np: za pomocą funkcji wbudowanych w klienta FTP w
Total Commanderze.

--
/MB