Re: Mackintosh (czy można żyć bez oddychania?)

Autor: Przemys³aw Ryk <przemyslaw.ryk_at_gmail.com>
Data: Fri, 29 Jun 2012 06:34:30 +0200

Dnia Wed, 27 Jun 2012 23:39:25 +0200, Tom01 napisał(a):

> Składak jest wtedy, kiedy każdy element wyprodukował kto inny i
> poskładano to do kupy posługując się niezwykle precyzyjnym mechanizmem
> doboru komponentów zwanym "nie gryzie się". ;)
>
> Pisząc "elementów" mam na myśli bloki funkcjonalne, płyta, moduły ram,
> karty, zasilacz i nie wyjeżdzaj mi znów z CPU, HDD ani z rezystorami.

Kto robi płyty główne do maczków? Kto produkuje moduły pamięci? Kto
produkuje matryce do wyświetlaczy w smartfonach czy Apple Cinema Display?
Kto produkuje dyski stosowane w maczkach? Kto produkuje karty grafiki?

Wiesz - ja w sumie za takiego producenta składaków dziesiątki razy robiłem.
Każdy element zmajstrował kto inny, a dobór komponentów taki, by spełnić
wymagania użytkownika jednocześnie tak patrząc co i jak, by się nic z niczym
nie gryzło. Muszę mieć jednak cholernie precyzyjny mechanizm doboru
komponentów, bo blaszaka składam, instaluję soft i zapominam o temacie, gdyż
całość działa latami bez zająknięcia, a w sporadycznych przypadkach (jak na
razie AFAIR jeden) w serwisie 300 km ode mnie towarzystwo stwierdziło, że
oni w tym grzebać nie będą, bo za porządnie to zrobione i nie chcą
spieprzyć. Wpadka przy transporcie wystąpiła - cymbał kurier (żebym gnoja w
swoje ręce dopadł, to już bym sobie z nim pogadał…) pizgnął paczką tak, że
mocowanie dość sporego radiatora jednak puściło. Sprzęt wrócił do mnie, po
piętnastu minutach problem rozwiązałem tak, że nie miało prawa cokolwiek
puścić - i nie puściło. :D

[ Optymiści wierzą, że świat stoi przed nimi otworem. Realiści wiedzą,     ]
[ gdzie świat ma ten otwór...                         (znalezione w necie) ]