Re: Mackintosh (czy można żyć bez oddychania?)

Autor: Tom01 <news_at_pl.mastiff.popraw.kolejnosc>
Data: Thu, 28 Jun 2012 00:15:39 +0200

W dniu 27.06.2012 21:39, Przemysław Ryk pisze:
> I znowu siÄ™ nie zgodzÄ™. Pomagam niejednokrotnie znajomym korzystajÄ…cym z
> różnych wersji Windows. Czasami nie jest się w stanie bez obrazków wyjaśnić
> co i gdzie klikać. VMware Player czy VMware Workstation życie mi mocno
> ułatwiają. Uprzedzając: sprzęt to Core 2 Duo E8400 @ 3,9 GHz, 8GB ram. Dla
> maszyn wirtualnych przydzielam jeden rdzeń i 1-2 GB ramu. Działa to na tyle
> dobrze, że porzuciłem pomysły wymiany E8400 na czterordzeniowca na LGA775.
> Chcesz zobaczyć w praktyce, to zapraszam. :)

A czy widziałeś jak działa wirtualizacja pod OSX? Bo ja mogę odpalić w
obie strony i widzę różnicę.

> Mac OS X wywodzi się - o ile dobrze pamiętam - raczej z jądra BSD czy
> FreeBSD. Owszem, bliżej mu do *niksów niż Windows. :)

OSX należy do Unixów. W pełnym tego słowa znaczeniu. Jądro to odmiana o
nazwie Darwin. Cała dystrybucja powstała na bazie BSD Unix i Free BSD.
Windows nie ma z Unixami nic wspólnego.

Historię Unixów tu masz fajnie rozrysowaną:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/5/50/Unix_history-simple.png/800px-Unix_history-simple.png

--
Tomasz Jurgielewicz
Masz problem z kolorem? Wal śmiało!