Re: Mackintosh (czy mo¿na ¿yæ bez oddychania?)

Autor: Przemys³aw Ryk <przemyslaw.ryk_at_gmail.com>
Data: Wed, 27 Jun 2012 21:39:33 +0200

Dnia Thu, 21 Jun 2012 21:05:14 +0200, Tom01 napisał(a):

> To samo dotyczy Windows.

Tomek - no bez przesadyzmów znowu. Windows akurat kompatybilność w dół mają
całkiem niezłą. Co jest jednocześnie i zaletą, i przekleństwem lufcików. :)

> Nie używający Windows to dziwoląg? Dobre. :)

Hmm… Dlaczego każdy znany mi Macuser ma Windows pod ręką? :)

> [...]
> księgowy, zawsze istnieje możliwość odpalenia Windows na maszynie
> wirtualnej. Można pod kontrolą OSX uruchomić dowolny system i nawet
> kilka naraz. Tylko obramowaniem okienka będzie można rozróżnić który
> program działa pod jakim systemem. Nawet na średniej klasy makówce
> działa to całkowicie płynnie. Niech Pan takiej sztuczki spróbuje pod
> Windows. Oczywiście programy do wirtualizacji pod Win, ale to działa
> tak, że szkoda gadać. Na wersjach serwerowych lepiej, ale sam sysme
> kosztuje worek pieniędzy i jest dość zasobożerny.

I znowu siÄ™ nie zgodzÄ™. Pomagam niejednokrotnie znajomym korzystajÄ…cym z
różnych wersji Windows. Czasami nie jest się w stanie bez obrazków wyjaśnić
co i gdzie klikać. VMware Player czy VMware Workstation życie mi mocno
ułatwiają. Uprzedzając: sprzęt to Core 2 Duo E8400 @ 3,9 GHz, 8GB ram. Dla
maszyn wirtualnych przydzielam jeden rdzeń i 1-2 GB ramu. Działa to na tyle
dobrze, że porzuciłem pomysły wymiany E8400 na czterordzeniowca na LGA775.
Chcesz zobaczyć w praktyce, to zapraszam. :)

> Zapomniał Pan chyba że OSX jest w dużym stopniu spokrewniony z Linuxami.
> A raczej Linuxy sÄ… spokrewnione z OSX czyli systemami unixopodobnymi.

Mac OS X wywodzi się - o ile dobrze pamiętam - raczej z jądra BSD czy
FreeBSD. Owszem, bliżej mu do *niksów niż Windows. :)

> Tak samo w przypadku Windows. Pokaże się Windows 10 i nie będzie
> sterowników do czegoś. Czy to coś dziwnego?

Nie. To akurat wkurzająca cecha producentów sprzętu. Przykładowo - mnie
szlag trafia, że do Logitecha MX700 (swoją drogą - zacny gryzoń, służy mi
już kilka lat) driverów do Visty czy Windows 7, szczególnie w wersji x64,
nie uświadczysz. Systemowe i koniec. W których sobie funkcji dla
poszczególnych przycisków nie pokonfiguruję. Podobne cyrki były z Live!
Creative'a i Vistą / Windows 7 x64. Z jednej strony rozumiem - każdy chce
zarobić. Z drugiej strony - oby takich producentów smoleńska brzoza bombą
termobaryczną pokarała. ;D

[ Pececiarze to beztalenciarze i przenigdy nie odczuwajÄ… w sobie potrzeby  ]
[ twórczego spędzenia wolnego czasu. Za to będą podniecać się najnowszymi  ]
[ pastami termoprzewodzÄ…cymi.           (Alvy Singer, pl.comp.os.advocacy) ]