Re: Mackintosh (czy można żyć bez oddychania?)

Autor: Tom01 <news_at_pl.mastiff.popraw.kolejnosc>
Data: Thu, 21 Jun 2012 21:05:14 +0200

W dniu 21.06.2012 20:51, ToMasz pisze:
> Przeczytałem większość postów w tym wątku i jestem bardzo zdziwiony że
> nikt nie poruszył kwestii softu. Czy jesteś pewien że programy których
> będziesz używał przez najbliższe 5 lat będą działały na Applu?

To samo dotyczy Windows.

> Windowsa
> osobno na tego Appla kupisz czy masz zamiar być takim dziwolągiem bez
> windowsa?

Nie używający Windows to dziwoląg? Dobre. :)

Na upartego, jeśli jest program, który nie ma odpowiednika macowego, np
księgowy, zawsze istnieje możliwość odpalenia Windows na maszynie
wirtualnej. Można pod kontrolą OSX uruchomić dowolny system i nawet
kilka naraz. Tylko obramowaniem okienka będzie można rozróżnić który
program działa pod jakim systemem. Nawet na średniej klasy makówce
działa to całkowicie płynnie. Niech Pan takiej sztuczki spróbuje pod
Windows. Oczywiście programy do wirtualizacji pod Win, ale to działa
tak, że szkoda gadać. Na wersjach serwerowych lepiej, ale sam sysme
kosztuje worek pieniędzy i jest dość zasobożerny.

> Bo w takim przypadku chyba jednak lepiej wiedzę i czas lokować
> w linuksa.

Zapomniał Pan chyba że OSX jest w dużym stopniu spokrewniony z Linuxami.
A raczej Linuxy są spokrewnione z OSX czyli systemami unixopodobnymi.

> Również jak Ci przyjdzie ochota kupić coś co współpracuje z komputerem,
> to w przypadku Appla też może nie być tak kolorowo....

Tak samo w przypadku Windows. Pokaże się Windows 10 i nie będzie
sterowników do czegoś. Czy to coś dziwnego?

--
Tomasz Jurgielewicz
Masz problem z kolorem? Wal śmiało!