Re: Mackintosh (czy można żyć bez oddychania?)

Autor: Przemysaw Ryk <przemyslaw.ryk_at_gmail.com>
Data: Wed, 27 Jun 2012 19:59:33 +0200

Dnia Wed, 27 Jun 2012 16:18:14 +0200, Tom01 napisał(a):

> Wszystko ma lub może mieć wady. Każdy producent ma wpadki. Jeśli ktoś
> twierdzi, że nie, to po prostu czegoś nie wie. Jest też Przemku, w
> ocenie konkrenej marki/producenta/modelu, jakość średnia a ta ma w
> przypadku Apple bardzo wysokie noty. Podobnie jak inne produkty innych
> wytwórców zaliczane do dóbr konsumenckich wysokiej jakości.

Ależ ja nie twierdzę, że sprzęt producenta X wad nie ma w ogóle. Podkreślić
jednak chcę, że ową legendarną jakość maczków to już jednak trochę legendą
tylko jest. Pozwolisz jednak, że będę mocno sceptycznie nastawiony do
producenta, który - przy sprzęcie z takiej półki cenowej - oferuje mi roczną
gwarancję, a do tego ma dość twórcze podejście do użytkownika, norm i
standardów (odpowiedź serwisu Apple na wieszającego się po przegrzaniu
MacBooka - zamknij sprzęt, odczekaj kilkanaście / kilkadziesiąt sekund,
uruchom ponownie; bardzo twórcze podejście do martwych pikseli; wmawianie
użytkownikom, że źle smartfona trzymają i wszyscy dookoła mają problem z
antenami; nalepka o możliwości korzystania z łączności w standardzie 4G -
szkoda tylko, że bez informacji, że wyłącznie w USA i Kanadzie).

> Posługując się wpomnianymi przez Ciebie przykładami: Wpadki z panelami
> mieli też tacy giganci jak NEC i to w seriach profesjonalnych za worek
> pieniędzy. Czy to znaczy, że NEC robi chłam w działce monitrów?

Jak NEC zachowywał się po tym, jak wpadkę odkryto? Wmawiał użytkownikom, że
źle monitor postawili? Z ciekawości pytam.

> Przegrzewające sie GPU w DELLach serii Inspiron/XPS/Precision kilku
> serii, to wręcz legenda Allegro. Popalonych kart tam na pęczki. Czy to
> znaczy, że wysokie modele notebooków DELLa to chłam? Zaniki sygnału w
> Iphone podobno wynikają z konstrukcji anten. Mam trzeciego IP4 z
> "wadliwą" anteną. Sporo znam ludzi którzy też mają. Ani mnie nie udało
> mi się wywołać wspomnianego efektu zmniejszenia zasięgu ani nikomu kogo
> znam. Może źle trzymamy. Czy to znaczy że IP to chłam? Jakby to był
> chłam to by ludzie nie kupowali następnego modelu tej samej firmy.

Tomek - to, że u Ciebie problemu nie było nie oznacza automagicznie, że
problemu nie ma. Doszło do sytuacji, że nawet wyznawcy religii jabłuszkowej
problem zgłaszali, ba - Apple zareagowało swoją prezentacją (odwracając kota
ogonem - to już inna opcja). Wobec czego - problem był, czy problemu nie ma?

Dostałeś kiedyś od serwisu Della odpowiedź, że jak Ci się sprzęt wiesza z
powodu przegrzewającego się GPU, to masz go zamknąć, odczekać chwilę i
ponownie uruchomić? Z tego co kojarzę, to użytkownicy MacBooków takie
właśnie porady dostawali.

Co do tego, czy ludzie coś kupią, czy nie. Tomek - nie czarujmy się. Pod
względem marketingu, Apple to naprawdę magicy. Serio - chętnie bym na
praktyki do nich poszedł, żeby się tego nauczyć. Ta marka - w dość sporej
części - nie ma użytkowników, tylko wyznawców. Widziałeś kiedyś, żeby pod
sklepem Della czy Samsunga kilka dni kolejki koczowały, żeby nowy model
laptopa czy telefonu kupić? Z fanatykiem religijnym nie pogadasz rzeczowo.
:)

[ Jeżeli czujesz, że życie chce ci dać kopa w dupę, to raczej się nie      ]
[ odwracaj - jaja zdecydowanie bardziej będą bolały.  (znalezione w necie) ]