Re: Mackintosh (czy można żyć bez oddychania?)

Autor: Grzegorz Krukowski <registered.user_at_op.pl>
Data: Tue, 26 Jun 2012 23:38:56 +0200

On Tue, 26 Jun 2012 22:47:39 +0200, Tom01
<news_at_pl.mastiff.popraw.kolejnosc> wrote:

>Windows NT to niemal dokładna kopia VMS. Im dalej z "rozwojem" tym
>cokolwiek było warte zaimportowania z VMS tradycyjnie zostało spieprzone.

? Z VMS jest jądro. Reszta to niedoszły OS/2 bodajże v.4.0 + API z
Win95+ GUI z Win95.

>Przypomina mi to próby załatania durszlaka plasteliną.

Wirusów na Win NT aż do pojawienia się XP nie było tak dużo. Dopiero
popularność XP pokazała jakie dziury czają się wszędzie i że praca z
ustawieniami administratora to nie jest najmądrzejszy pomysł. A MS w
tych czasach też się zapierał, jakie to XP jest bezpieczne. Niestety
MS nie może powiedzieć, ok a teraz skopujemy se Unixa, a stare
programy będą działały przez jeden lub dwa następne updaty systemu a
później finito. To i łatanie jest efektem wyważenia pomiędzy
skutecznością a jak najmniejszym popsuciem wstecznej kompatybilności.

Realnego poziomu bezpieczeństwa MakOSa nie znamy, na razie jest na
tyle mało popularny że mało kto na niego pisze wirusy.

Zresztą, przez ostatnie trzy-cztery lata mój antywirus nie przydawał
się do niczego oprócz tych przypadków, że wiedziałem że dostanę coś z
zawirusowanego komputera. Wbrew pozorom w domu, nie latając po
warezach, szansa złapania czegoś z sieci jest już chyba znikoma.
Powszechne NATowanie, blokady operatorskie itp. sprawy znacznie
obniżyły skuteczność ślepego ataku. Znacznie bardziej zdradliwe mogą
być ,,sieci'' firmowe ;)

--
Grzegorz Krukowski