Re: Linki do konfiguratorów z przykładowymi zestawami?

Autor: neo <dyletant_at_yahoo.pl>
Data: Fri, 22 Jun 2012 09:21:42 -0700 (PDT)

On 22 Cze, 17:15, WiesłaW <n..._at_usun.poczta.onet.pl> wrote:

> Takich rzetelnych i aktualnych - to ze świecą :) Kiedyś znalazłem takie
> coś:http://kut.as/455.Nie można tego traktować jak wyrocznię, raczej
> poglądowo.

Dziękuję. Super. Wszystko jasne.

> AMD to nazwa producenta, Pentium to nazwa słabszego modelu procesora
> Intela.

Tak, przepraszam za mój blondynizm. Wszystko jasne.

> Wydawało mi się, że wybrałeś już procesor?

Tak tak. Pomyślałem przez chwilę tylko o AMDeku dla porównania.

> AMD nawet nie ma procesora
> tej klasy co Core i7 w swojej ofercie. Ten który podawałem wcześniej,
> (CORE i7-3770) to najnowszy model Intela ze zintegrowaną grafiką i
> innymi bajerami. Chyba, że jednak chcesz coś tańszego.

O nie nie. Dziękuję. Już mam monitor Samsunga, jeden pikselek już
padł, a tylko miesiąc go mam. Potrzebuję czegoś pewnego.

> Płyta główna z najnowszym chipsetem na LGA 1155. Nie jest najtańsza,
> ale miał być ful wypas bez szaleństw. Obsługa do 32GB pamięci.

Tak, dokładnie.

> Pisałem, że pamięci 8GB w module jest mały wybór, Ty się uparłeś na
> 32GB, więc musisz brać co jest w danym sklepie. Dedykowane pamięci do
> Intela mają 1,5V, chipset obsługuje 1600MHz DDR3, ale można z mniejszą
> częstotliwością. Pozostałe parametry mniej ważne.

Tak, 32. Nie mniej. Nie mam czasu się potem bawić w dokładanie.

> Obudowa zgodnie z gustem. Nowoczesne mają miejsce na zasilacz na dole
> i co najmniej wentylator z tyłu na górze i z przodu (lepszy obieg
> powietrza) zaczynają się od ok 200zł.

Rozumiem.

> Przy kupnie zasilacza ważny jest priorytet. Te najdroższe mają
> najczęściej prawie wszystko, a więc: energooszczędność, cena, głośność,
> moc, modułowe (odpinane) kable i ich ilość (długość), dobra gwarancja,
> solidna budowa, ładny wygląd :), stabilność, ilość zabezpieczeń..
> więcej nie pamiętam.

Ok. Dopytam się u sprzedawcy.

> Solidne konstrukcje to np te bazujące na Seasonicach czyli np XFX Core,
>   Antec Earth Watts czy niektóre modele Corsaira. Ciche, czyli pasywne
> bez wentylatora np. bazujące na Fortronach Aurum, energooszczędne to te
> z certyfikatem 80+ Bronze, Silver, Gold itd.

Jak ty to robisz? Walisz tysiące nazw z pamięci i nawet jednej
literówki przy tym nie zrobisz.

Piszesz bezwzrokowo? Czy mogę spytać jak się dochodzi do takiego
poziomu?

> Dysk twardy ma mieć 7200obrotów, do tego może być SSD lub nie.
> Napęd DVD - jakiś najnowszy reszta bez znaczenia.

SSD120G. To naprawdę tak bardzo ułatwia systemowi sprawę? To działa
jako taka wolniejsza pamięć operacyjna?

> Płyta i procesor umożliwiają pracę bez dodatkowej karty graficznej.

Tak, grafikę lepszą później dorzucę jak będę potrzebował, ale pewnie
nie będę. Ale może będę. Na razie nie potrzebuję, na szczęście nie mam
czasu na gry.

> Z zestawu komputerowegohttp://www.arest.pl/konfiguracja-605114

Tak właśnie, to taki zestaw :D

> W każdym sklepie mogą być części niedostępne w innym i odwrotnie.
> Jak będziesz miał wątpliwości co Ci wcisnęli to pytaj.
>
> Powodzenia

Dziękuję ślicznie. Zawsze pytam, chociaż jestem oskarżany o
blondynizm. A jak sam spotykam człowieka, który akurat w jakimś
temacie cierpi na blondynizm, a ja się znam, to pomagam mu tak, ja Ty
mi właśnie w tej chwili. Mam to po ojcu.

Właśnie tacy ludzie pchają ten świat do przodu :D