Re: Linki do konfiguratorów z przykładowymi zestawami?

Autor: WiesłaW <nawu_at_usun.poczta.onet.pl>
Data: Fri, 22 Jun 2012 17:15:32 +0200

Dnia 21-06-2012 o 20:27 Neo napisał na pl.comp.pecet:

> Przepraszam, jeszcze jedno malusieńkie pytanko. Czy jest coś takiego
> jak statystyki awaryjności dla poszczególnych firm / egzemplarzy? Może
> jakieś bardzo syntetyczne porównania innych parametrów użytkowych itd.

Takich rzetelnych i aktualnych - to ze świecą :) Kiedyś znalazłem takie
coś: http://kut.as/455 .Nie można tego traktować jak wyrocznię, raczej
poglądowo.

> Np. czy AMDeki są lepsze od Pentium czy gorsze?

AMD to nazwa producenta, Pentium to nazwa słabszego modelu procesora
Intela.
Wydawało mi się, że wybrałeś już procesor? AMD nawet nie ma procesora
tej klasy co Core i7 w swojej ofercie. Ten który podawałem wcześniej,
(CORE i7-3770) to najnowszy model Intela ze zintegrowaną grafiką i
innymi bajerami. Chyba, że jednak chcesz coś tańszego.

Płyta główna z najnowszym chipsetem na LGA 1155. Nie jest najtańsza,
ale miał być ful wypas bez szaleństw. Obsługa do 32GB pamięci.

Pisałem, że pamięci 8GB w module jest mały wybór, Ty się uparłeś na
32GB, więc musisz brać co jest w danym sklepie. Dedykowane pamięci do
Intela mają 1,5V, chipset obsługuje 1600MHz DDR3, ale można z mniejszą
częstotliwością. Pozostałe parametry mniej ważne.

Obudowa zgodnie z gustem. Nowoczesne mają miejsce na zasilacz na dole
i co najmniej wentylator z tyłu na górze i z przodu (lepszy obieg
powietrza) zaczynają się od ok 200zł.

Przy kupnie zasilacza ważny jest priorytet. Te najdroższe mają
najczęściej prawie wszystko, a więc: energooszczędność, cena, głośność,
moc, modułowe (odpinane) kable i ich ilość (długość), dobra gwarancja,
solidna budowa, ładny wygląd :), stabilność, ilość zabezpieczeń..
więcej nie pamiętam.
Solidne konstrukcje to np te bazujące na Seasonicach czyli np XFX Core,
  Antec Earth Watts czy niektóre modele Corsaira. Ciche, czyli pasywne
bez wentylatora np. bazujące na Fortronach Aurum, energooszczędne to te
z certyfikatem 80+ Bronze, Silver, Gold itd.

Dysk twardy ma mieć 7200obrotów, do tego może być SSD lub nie.
Napęd DVD - jakiś najnowszy reszta bez znaczenia.

Płyta i procesor umożliwiają pracę bez dodatkowej karty graficznej.

Z zestawu komputerowego http://www.arest.pl/konfiguracja-605114

W każdym sklepie mogą być części niedostępne w innym i odwrotnie.
Jak będziesz miał wątpliwości co Ci wcisnęli to pytaj.

Powodzenia

--
WiesłaW
Opera Mail