Re: Napęd dvd nie działa

Autor: Eneuel Leszek Ciszewski <prosze_at_czytac.fontem.lucida.console>
Data: Fri, 22 Jun 2012 12:17:16 +0200

"GAD Zombie" jrp64u$ljs$1_at_opal.futuro.pl

> Tylko to dosc drogie rozwiazanie. A karty pamieci/pendrive'y sa dzis tanie. Stad taka mysl.

IMO dyski HDD są tańsze niż penflaszki czy karty pamięci, chyba
że przechowujesz mało -- wówczas karta o pojemności 1 GB jest
tańsza, bo można ją wygrzebać ze śmietnika? IMO dyski do
20 GB też można wygrzebywać ze śmietników.

> Oczywiscie biorac pod uwage stosunek pojemnosci do ceny, to faktycznie dyski moglyby wyjsc moze i taniej niz pendrive (chociaz
> liczac juz dwa dyski, to moze i nie tak tanio). Niemniej trzeba sie liczyc tez z innymi problemami. Dysk przechowywany w
> szufladzie moze np upasc i kupa danych

Dyski 2.5" calowe są zajebiście (coby podeprzeć się słownictwem z PWN)
wytrzymałe. Transcend (chyba nie mylę nazwy) daje takie obudowy, że
wytrzymałość dysku jest lepsza niż odporność kota. Dysk można spokojnie
wyrzucić z dowolnej wysokości.

> leci w kosmos. Plytke trudniej tak uszkodzic.

DVD? Spadając (lądując pionowo na twardej podłodze) potrafi się rozkleić/rozwarstwić.

> Pendrive'owi nic sie nie powinno od tego stac.

Ja dwie karty SDHC po prostu połamałem wkładając do czytnika.

> Drugi problem jest taki, ze standardy sie zmieniaja. Kiedys bylo podlaczenie PATA, dzis jest SATA i coraz trudniej o podpiecie
> starego dysku do nowej plyty.

Są przejściówki -- nada ich pełno.
Ja mam co najmniej 4 miejsca do podłączenia dysku PATA 2.5"
i 2 do podłączenia dysku PATA 3.5" -- ale dysków takich
raczej ;) nie mam.

> Jesli dobrze mi sie wydaje (na mojej plycie sprzed kilku lat jest juz tylko jedno gniazdo PATA

Raczej starczy do odczytu danych, o ile jest sprawne. :)

> i chyba ze 4 czy 6 SATA). Mogloby sie okazac, ze za pare lat biore dysk, zeby zgrac stare dane i nie mam go jak podlaczyc ;)

Dyski raczej są oporne w tej materii -- standardy te zmieniają się powoli.

--
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'