Re: Napęd dvd nie działa

Autor: GAD Zombie <gad_at_USUN.gad.USUN.art.pl>
Data: Tue, 19 Jun 2012 08:28:09 +0200

W dniu 2012-06-18 18:21, Irokez pisze:
> Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski"
> <prosze_at_czytac.fontem.lucida.console> napisał w wiadomości
>
> poliwęglan nie zdemagnesuje się, ale chemia, warstwa odbijająca już
> niekoniecznie wytrzyma (z praktyki, nie teorii)

> I to rozwiązanie jest ok. Dwa nośniki HDD z kopią.

Tylko to dosc drogie rozwiazanie. A karty pamieci/pendrive'y sa dzis
tanie. Stad taka mysl.
Oczywiscie biorac pod uwage stosunek pojemnosci do ceny, to faktycznie
dyski moglyby wyjsc moze i taniej niz pendrive (chociaz liczac juz dwa
dyski, to moze i nie tak tanio). Niemniej trzeba sie liczyc tez z innymi
problemami. Dysk przechowywany w szufladzie moze np upasc i kupa danych
leci w kosmos. Plytke trudniej tak uszkodzic. Pendrive'owi nic sie nie
powinno od tego stac. Drugi problem jest taki, ze standardy sie
zmieniaja. Kiedys bylo podlaczenie PATA, dzis jest SATA i coraz trudniej
o podpiecie starego dysku do nowej plyty. Jesli dobrze mi sie wydaje (na
mojej plycie sprzed kilku lat jest juz tylko jedno gniazdo PATA i chyba
ze 4 czy 6 SATA). Mogloby sie okazac, ze za pare lat biore dysk, zeby
zgrac stare dane i nie mam go jak podlaczyc ;)

--
GAD Zombie
http://gad.art.pl/  http://sadist.art.pl/