Re: Mackintosh (czy można żyć bez oddychania?)

Autor: rs <no.address_at_no.spam.pl>
Data: Wed, 20 Jun 2012 22:12:45 -0400

**/**///*/**//////*/**/***On Wed, 20 Jun 2012 16:53:28 -0700 (PDT),
neo <dyletant_at_yahoo.pl> wrote:

>Kumam, no tak. Przepraszam, nie znam jeszcze tej terminologii.
>
>Dlaczego makówka za 5 koła a nie pudło składak w tej samej cenie o
>dużo wyższej klasie parametrów?
>
>Czy można prosić? :D

prosic zawsze mozna. sluchaj po co ty sie jeszcze makowkami
interesujesz? ma blaszana obudowe, wiec jak sam stwierdziles
wczesniej, ten detal komputera dyskryminuje wybor sprzetu. nie pytaj
wiec teraz o porownania technicznych parametrow elektroniki. po co
tracisz czas?
zeby jednak tak do konca cie nie zbywac, to ci powiem, ze komputery
apple jako hardware to przemyslana, solidna konstrukcja, ktora
zasadniczo ci sie nie rozsypie po paru miesiacach (choc oczywiscie i
takie wypadki sie zdazaly. jak wszystko i makowki tez sa robione w
chinach (hmmm. nie jestem przekonany co do samsungow), ktora na lata
moze starczyc osobie, ktora sprzetu komputerowego uzywa jako narzedzie
do standardowo zdefinowanej pracy czy rozrywki, a nie grzebac sie w
bebechach, podazac za moda i po kazdnym zakupie chwalic sie wynikami
benchmarkow. to przyzwoity sprzet dla uzytkownika o przecietnych
wymaganiach (twoje wlasnie do takich naleza). to ze jego reklama jest
adresowana do blondynek (ty sam sie tutaj jako taki typ prezentujesz)
nie znaczy, ze jest to sprzet wylacznie dla takiegu typu uzytkownika
przeznaczony. roznej masci makowki mozesz znalezc w prawie kazdym
biurze graficznym, czy projektowym. na uczelniach z zakladach np.
fizyki, matematyki czy ekonomii. jesli sadzisz (za Przemkiem) ze to
zbrainwashowani przez apple klienci, no to sorry. tym bardziej nie
kupuj makowki, bo jeszcze cie w nocy udusi nie mowiac, ze bedzie ci
piwo z lodowki, szmata, podpijac.
jesli chodzi o system, to na dzien dobry jest znacznie bezpieczniejszy
od dowolnego windowsa, nawet z powszechnie dostarczanymi antywirusami.
na ten system dostepny jest prawie identyczny w mozliwosciach zestaw
oprogramowania praktycznie w kazdej dziedzinie (zakladajac, ze nadal
uzytkownikiem jest ktos o twoich wymaganiach), a jak ci to nie pasuje,
zawsze mozesz zainstalowac dowolnego windowsa w dual boocie, albo
zaorac dysk i zaintalowac po calosci.
jesli cena gra tak wazna role, to nie kupuj. ale nie wiem, ale z tego
co widze to podobne konfiguracja airbookow i pctowych ultrabookow sa
wlasciwie w podobnych cenach.
tez watek zanosi sie na kolejna holy war, w ktorej sorry, ale nie mam
ochoty oczestniczyc. mozesz przejrzec archiwum grupy i poczytac, co
bylo pisane wtedy. pewnie to samo zostanie napisane teraz (sekciarstwo
ma sie dobrze po jednej i po drugiej stronie) i zobaczyc co sie od
tamtego czasu zmienilo i samemu ocenic, co moze sie zmienic w ciagu
okresu 10 lat, ktorym jestes zainteresowany. choc to czas, sadze, zbyt
wygurowany, zeby stawiac sprzetowi jako wymaganie dzialania, przy
obednym pedzie zmian technologicznych ale i w sposobie uzywania
komputera. <rs>