Re: Pecet składak dla laika?

Autor: neo <dyletant_at_yahoo.pl>
Data: Tue, 19 Jun 2012 04:29:24 -0700 (PDT)

On 19 Cze, 13:06, WiesłaW <n..._at_usun.poczta.onet.pl> wrote:

> Dokładnie. I prośba jeszcze - czy mógłbyś zwracać się do mnie bez
> tego "Pan"?

Wszystko czego sobie tylko życzysz, przyjacielu, oprócz jednej rzeczy.

Żebym był niemily dla januszka. To takie kochane stworzonko, a takie
zaniedbane ;D

> Kiedyś miałem taki przypadek z rozbudową podobnego komputera.
> Jak wymieniłem procesor to się okazało, że chłodzenie nie wyrabia,
> wymiana grafiki natomiast wiązała się z wymianą zasilacza itd.
> Mam również wątpliwości czy da się dołożyć ponad 2GB pamięci do tej
> platformy (ograniczenia procesora, kontrolera). Trzeba znać model
> płyty i ew procesora.

Właśnie. Dlatego pytam. Nie udaję, że się na tym znam, tylko pytam.

Dochodzę powoli do wniosku, ze dam jej tego kompcia w takim stanie jak
jest. Może tylko wymienię twardziela na nowego, bo na tym było mnóstwo
danych mojego ojca. Ja go niby tam formatoweł i kasowałem specjalnymi
programami, ale nie wiem gdzie ten dysk ostatecznie trafi (nie chcę
się już o to martwić, ani tym interesować), więc włożę jej nowy czysty
dysk z systemem, a ten mechanicznie zniszczę.

Ostatnio czytałem o takim patencie, że np. urzędy wyciepują twardziele
na śmietnik i np. jacyś studenci z polibudy którzy mają za dużo czasu,
grzebią w tym i znajdują wrażliwe dane.

No cóż, ten Matrix nie jest perfekcyjny. Muszę napisać lepszy ;D

> Przede wszystkim precyzji w określeniu wymagań. Każdy tutaj wie, że do
> zastosowań domowych, połowę tańszy komputer to jeszcze za mocny sprzęt.

Ok.

> Z drugiej strony kupno na dziesięć lat też nie przemawia. Nikt nie jest
> w stanie przewidzieć jak szybko się zestarzeje w dzisiejszych czasach
> taki sprzęt. Jak sam możesz się przekonać Twój "dziesięciolatek" to dziś
> już rupieć. Ja jednak mam takie wrażenie, że tempo starzenia jakby
> zwolniło, ale zaraz mogą wymyślić jakieś nowe interfejsy i wszystko
> wróci do normy.

Ok.

> Z moich doświadczeń wynika, że lepiej kupić 2 komputery
> za połowę kwoty w przeciągu 10 lat niż jeden drogi, ale właśnie niektórzy
> ludzie nie chcą sobie zawracać głowy zbyt częstą wymianą. No i właśnie ja
> jestem w stanie to zrozumieć.

No tak, ale Ty jesteś inteligentny, więc możesz zrozumieć, a ktoś
udaje że nie jest, bo jest tak wygodnie i mnie plonkuje ;D

Tak jak powiedziałeś, nie chce mi się zawracać sobie głowy tymi
sprawami. Mam masę innej ciekawszej roboty. Niech ten kompik sobie
buja z maksymalnym zapasem, a się zajmę czymś ważniejszym.

> Trzeba było napisać, że potrzebujesz komputera do gier które ukażą się za
> dwa lata, wtedy podejrzewam nie byłoby problemu z konfiguracją :)

Kurna, ale ja nie gram. Nudzi mnie to. Masz może na oku jakąś ciekawą
gierkę, która nie jest nudna. Diablo jest nudne jak diabli ;D Nie
dałbym za to nawet zeta, a ludzie tyle kasy na to bulą. Nie wiem za
co, ale się z nich nie wyśmiewam i ich nie plonkuję.

Co kto lubi, tak?

> Piszę o tych normalnych użytkownikach, bo jak zauważyłeś zdarzają się
> również "inteligentni inaczej" :) Zawsze mnie również zadziwiali ci, którzy
> znają się na wszystkim - od polityki przez fotografię po telewizję :)

Ja tam się nie znam na niczym i mam święty spokój ;D

Trochę się znam na pannach, ale tylko trochę ;D

Dziękuję i pozdrawiam,

neo

P.S. Mam jeszcze takie pytanie, masz jakieś doświadczenie z programami
do nauki szybkiego pisania? Mogą być odpłatne tylko, żeby były
naprawdę dobre. Ja pisze bezwzrokowo i jakoś tam niby szybko, ale
chciałbym przejść do etapu większej szybkości. Mogę prosić o jakieś
sugestie?