Re: Pecet składak dla laika?

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Wed, 20 Jun 2012 10:04:48 +0200

Dnia Tue, 19 Jun 2012 04:29:24 -0700 (PDT), neo napisał(a):

> Właśnie. Dlatego pytam. Nie udaję, że się na tym znam, tylko pytam.
>
> Dochodzę powoli do wniosku, ze dam jej tego kompcia w takim stanie jak
> jest. Może tylko wymienię twardziela na nowego, bo na tym było mnóstwo
> danych mojego ojca. Ja go niby tam formatoweł i kasowałem specjalnymi
> programami, ale nie wiem gdzie ten dysk ostatecznie trafi (nie chcę
> się już o to martwić, ani tym interesować), więc włożę jej nowy czysty
> dysk z systemem, a ten mechanicznie zniszczę.
>
> Ostatnio czytałem o takim patencie, że np. urzędy wyciepują twardziele
> [...]

Było już o tym tysiące razy. Jednokrotne nadpisanie współczesnego dysku
(czyli nie MFM, który jest już historią) całkowicie wystarcza. Można
użyć do tego najprostszego programu zerującego albo nadpisującego dysk -
byle spoza systemu operacyjnego, bo nie każdy daje sobie radę z
nadpisaniem obszaru MFT. Nie zwracaj uwagi na bełkot marketingowy typu
"30-krotne nadpisywanie algorytmem DoD, spełnia wymagania zgodne ze
standardami US Army" ;->.

Jak masz odrobinę czasu to przeczytaj ten wątek:
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1981623.html.
Szkoda byłoby wyrzucać dobry dysk przez swoją niewiedzę...

--
M.
/odpowiadając na priv zmień px na pl/