Re: Pecet składak dla laika?

Autor: WiesłaW <nawu_at_usun.poczta.onet.pl>
Data: Tue, 19 Jun 2012 13:06:45 +0200

Dnia 18-06-2012 o 22:58 xixo napisał na pl.comp.pecet:

> Czyli radzi Pan, żeby odpuścić rozbudowywanie i dać dziecku w takim
> stanie w jakim jest, tak?
> Ewentualnie dorzucić Ramu? Ile by tak trzeba było minimum?

Dokładnie. I prośba jeszcze - czy mógłbyś zwracać się do mnie bez
tego "Pan"?

Kiedyś miałem taki przypadek z rozbudową podobnego komputera.
Jak wymieniłem procesor to się okazało, że chłodzenie nie wyrabia,
wymiana grafiki natomiast wiązała się z wymianą zasilacza itd.
Mam również wątpliwości czy da się dołożyć ponad 2GB pamięci do tej
platformy (ograniczenia procesora, kontrolera). Trzeba znać model
płyty i ew procesora.

> I najważniejsze pytanie, jak Pan sądzi, co brakowało moim
> dotychczasowym wypowiedziom, że niektórzy się tak podenerwowali?

Przede wszystkim precyzji w określeniu wymagań. Każdy tutaj wie, że do
zastosowań domowych, połowę tańszy komputer to jeszcze za mocny sprzęt.
Z drugiej strony kupno na dziesięć lat też nie przemawia. Nikt nie jest
w stanie przewidzieć jak szybko się zestarzeje w dzisiejszych czasach
taki sprzęt. Jak sam możesz się przekonać Twój "dziesięciolatek" to dziś
już rupieć. Ja jednak mam takie wrażenie, że tempo starzenia jakby
zwolniło, ale zaraz mogą wymyślić jakieś nowe interfejsy i wszystko
wróci do normy. Z moich doświadczeń wynika, że lepiej kupić 2 komputery
za połowę kwoty w przeciągu 10 lat niż jeden drogi, ale właśnie niektórzy
ludzie nie chcą sobie zawracać głowy zbyt częstą wymianą. No i właśnie ja
jestem w stanie to zrozumieć.

Trzeba było napisać, że potrzebujesz komputera do gier które ukażą się za
dwa lata, wtedy podejrzewam nie byłoby problemu z konfiguracją :)

Piszę o tych normalnych użytkownikach, bo jak zauważyłeś zdarzają się
również "inteligentni inaczej" :) Zawsze mnie również zadziwiali ci, którzy
znają się na wszystkim - od polityki przez fotografię po telewizję :)

--
WiesłaW
Opera Mail