Re: Wydajny procek, RAID i ... ograniczone środki

Autor: poli <300ton_at_gazeta.pl>
Data: Sun, 17 Jun 2012 01:03:42 +0200

> Raid 0 z kontrolerem na płycie będzie od kilku, do 20% szybszy od
> jednego dysku, ale jak padnie jeden dysk, to odtwarzasz dane z
> ostatniego backupu i w takim wypadku _zawsze_ siÄ™ coÅ› traci.

No właśnie...
Biorąc po uwagę Wasze doświadczenie zmieniłem trochę koncepcję. Nie, nie
będzie to jednak serwer ale jednak wydajny, biorąc pod uwagę cenę
również, procesor. Zakupię chyba Phenoma X4 i na pewno 1 dysk Seagate
SV35 1TB dedykowany do pracy ciągłej i drugi ok 300 GB na backup. Z tego
powodu, że operacje będą przeprowadzane na dużej ilości plików
tekstowych o niewielkiej wadze takie rozwiązanie wydaje się być
solidniejsze od RAIDa a i łatwiej o dobrą płytę w rozsądnej cenie.
Waham się jeszcze między Phenomem a i3 ale wydaje mi się, że 4 fizyczne
rdzenie będą lepsze.
Jeśli jestem w błędzie to proszę o korektę.

--
pozdr00fka
  poli