Re: A mnie się marzy kurna chata....

Autor: Michal <usenet_at_invalid.pl>
Data: Sun, 10 Jun 2012 19:58:29 +0200

> Raczej tak -- i to chyba już od dawna, może od tygodnia?
> Film Kopernik idzie na netbooku bez trudu razem z nagrywaniem
> i jeszcze zostaje sporo CPU, ale jakaś TVP1 na żywo szła w ząbki
> na tymże netbooku. Zatem uznaję, że właśnie HD sprawia trudności.

BTW:
Jak są nadawane zagraniczne filmy w TVP1HD jeśli chodzi o ścieżkę
dźwiękową? OK, jest E-AC3 ale czy jest wersja lektorska I DODATKOWO
oryginalny język? Do czasu gdy nie poprawię instalacji antenowej muszę
zostać przy MUX2, a tu przy filmach mimo że można wybrać napisy, to na 2
różnych tunerach wbudowanych w 2 różne TV zarówno przy ścieżce opisanej
jako "oryginalna", jak i "multilangual" (czy jakoś tak) w obu
przypadkach jest wersja tylko z lektorem.

> W TV o HD w DVB-T mówiono od dłuższego czasu. Nawet porównano
> technologiczny skok do HD ze skokiem z czarnobiałej TV do
> kolorowej, co mnie nieco rozśmieszyło.

        Coś w ten rzucik w materiałach reklamowych widziałem na temat TV 3D.
Sprawa o tyle śmieszna, że mając TV 3D nie ma takich treści, którą
możnaby oglądać. Chyba tylko Cyfra+ ma jeden kanał 3D, a i to nie
wiadomo jak długo, bo AFAIR we Francji wyłączono kanał 3D, to i w PL
pewnie niedługo to nastąpi w C+.
        Jeśli nie ma wyboru ścieżki dźwiękowej z możliwością oglądania
oryginalnej wersji językowej filmu to o jakiej "rewolucji" tu mówimy
- DVB-T poza możliwością upchnięcia większej ilości kanałów w danym
paśmie częstotliwości, braku zakłóceń i EPG oraz napisów (czyli to co
w DVB-S MPEG2 SD jest od kilkunastu lat) to z tego co widzę lepsze
przygotowanie obrazu pod wyświetlacze LCD FHD, nawet jeśli obraz
nadawany jest jako SD (ostrość i kolory), ale już na dużym wyświetlaczu
plazmowym różnicy prawie nie widać pomiędzy dobrą TV analogową, a tym
całym DVB-T SD, jaka jest w PL.

--
/MB