Re: Odzyskiwanie danych

Autor: Michal <usenet_at_invalid.pl>
Data: Sun, 10 Jun 2012 19:29:45 +0200

W dniu 2012-06-10 13:15, JDX pisze:
> On 2012-06-09 13:08, Michal wrote:
> [.....]

> A może raczej TestDisk z tej samej stajni
> (http://www.cgsecurity.org/wiki/TestDisk)? Właśnie wczoraj bezproblemowo
> odzyskałem za jego pomocą partycję która nagle zginęła z dysku SSD. Dysk
> pracuje pod XP z przeznaczeniem tylko i wyłącznie na dane (PostgreSQL).

        To zależy jak bardzo padÅ‚ FS. O ile sama tablica partycji to TestDisk
wystarczy (stare wersje Erasera przy kasowaniu plików >4GB na NTFS pod
win2k "uwielbiały" niszczyć partycję na której dokonywane była operacja
i wtedy TestDisk zawsze się sprawdzał), ale odniosłem wrażenie że u
pytającego posypała się nie tylko tablica partycji, ale i FS, więc
trzeba będzie te zdjęcia pracowicie odzyskiwać jedno po drugim, a do
tego jest właśnie PhotoRec.
        Niemniej jednak warto wypróbować oba rozwiÄ…zania, pod warunkiem że
przystępując do przepisywania tablicy partycji zachowa się ostrożność,
wiedzÄ…c co siÄ™ robi.

--
/MB