Re: Lenovo ThinkPad R61i - jaka pamiec RAM

Autor: wozniak grzegorz <grzes_at_wp.pl>
Data: Fri, 08 Jun 2012 16:11:34 +0200

adresss_at_poczta.pl wrote:

> wiec jakbym wlozyl 2x2GB to plyta to zobaczy i wyswietli, ze jest 4GB
> a system Win XP (32bity) zauwazy tylko 3GB. A co z tym 1 GB ?
Bios wyświetli 4GB, a XP zobaczy najpewniej 3GB z małym hakiem (4GB -
przestrzeń adresowa urządzeń), więcej tutaj:
http://en.wikipedia.org/wiki/PCI_hole

> Napisales: bawic sie w ramdysk i swap na nim. Jak w takim razie
> zainstalowac ramdysk w systemie. Jakies porady mialbys dla mnie?

Nie mam niestety pojęcia gdyż na codzień na tej maszynie używam linuxa
(32bit + kernel z PAE). A o ramdysku wyczytałem gdzieś na grupach (zapewne
*.winnt), a wygląda to tak że instalujesz sterownik który umożliwia
zamienić Ci wyżej wspomnianą różnicę w ramdysk na którym zakładasz
windowsiany swap file.
Zapytaj na grupie windowsowej o to.

--
Pozdrawiam