Re: Którą kartę grafiki wybrać?

Autor: Tomaszek <tomaszek1983_at_fuck.onet.pl>
Data: Mon, 04 Jun 2012 17:14:11 +0200

W dniu 03.06.2012 19:55, Michal pisze:

> Koniecznie sprawdź jak jest z dostępnością sterowników pod OS na którym
> ma działać ten sprzęt. Support tych grafika za pomocą sterowników
> zakończył się jeśli chodzi o MS Windows około 2004/5 r. na sterownikach
> dla WindowsXP. Nowsze nigdy nie zostały wydane. Paradoksalnie jeśli
> chodzi o obsługę takiego starego sprzętu dużo lepiej jest dziś pod
> wolnymi OSami. To samo dotyczy też np: kart dźwiękowych Creative,
> skanerów itp. Pod windows nabywca jest traktowany jako źródło zysku -
> prawie nikt nie bawi się w sentymenty i supportowanie starego sprzętu.

Windows XP SP3 + Catalyst 6.11 załatwił sprawę. Zresztą spotkała mnie
miła niespodzianka: zapuściłem jednego z nowszych Knopixów i od razu z
buta działał Compiz;) Ale ta karta nie będzie działała pod linuxem, więc
tylko tak z ciekawości.

> Zgadza siÄ™.
> W tych R9200SE radiatory to były zazwyczaj takie "szpilkowane" małe,
> kwadratowe, czarne kostki, w pasywnych GF4MX i GFFX zaś duży kawał
> aluminium z podłużnymi finami.

Dojdzie jakiś mały wiatraczek;)

> Sprawdź obie. Kluczowa jest IMHO na dziś dostępność sterowników pod dany
> system na którym karta będzie pracowała.

SÄ… sterowniki do jednej i do drugiej, ale Radeon wypada lepiej.

Wyciąłem resztę Twoich wywodów, bo nie chciałem się rozpisywać. Wiem na
jakim świecie żyje;)