Re: Którą kartę grafiki wybrać?

Autor: Michal <usenet_at_invalid.pl>
Data: Sun, 03 Jun 2012 19:55:38 +0200

W dniu 2012-06-03 16:03, Tomaszek pisze:

> Oczywiście, że nie planuje uruchomić na tym Crysis 2;) Miałem napisać,
> że chodzi mi o wydajność trybu 3D czy też akceleracji,

        To sprawdź jeszcze czy ta GF4 MX 440 jest 64 bit czy 128 bit, bo wyszÅ‚o
sporo nie trzymajÄ…cych oficjalnej specyfikacji. Ale biorÄ…c pod uwagÄ™ DX8
i tak raczej optowałbym za R9200.

> ale bałem się, że dostanę odpowiedź, że żadna z tych kart nie obsługuje
> obrazu anaglifowego;)

        To akurat jest caÅ‚kowicie niezależne od karty graficznej.
Inna sprawa, że tryb 3D w Crisis2 jest o kant d* potłuc - składa się z 3
planów:
1: HUD
2: broń
3: cała reszta jako płaski trzeci plan 3d.
Po zainwestowaniu niemałej ilości $ w system zdolny do sprzętowej
realizacji wyświetlania trybu 3D krew zalewa jak się na coś takiego
patrzy. Ale to cena konsolowości Crysis2. I tak dobrze że po pogrzebaniu
w plikach konfiguracyjnych da się włączyć tryb 3d na sprzęcie ATI lub
dowolnym innym (gra jest nVidia TWIMTBP).
W takim np: DeusEx HR tryb 3D zarezerwowany jest dla Radeonów od 5xxx w
górę i nie da się tego obejśc inaczej niż przez sterowniki firm trzecich
radykalnie obniżające framerate (ponad dwukrotnie).

> No trochę poszukałem i faktycznie Radeon wypada lepiej.

        NapisaÅ‚bym inaczej - Radeon wypada mniej źle.
Napisz lepiej jaki to ma być OS i jakie przykładowe gry: swojego GF2Ti
(ta sama architektura DX7 jak GF4Ti, ale silnik wydajniejszy) wymieniłem
na początku 2004 r. na R9550/R9600 z tego powodu, że od tego czasu gry
zaczęły obowiązkowo wymagać DX9 (FarCry błędnie wyświetlał grafikę na
DX7/8). A to był 2004 r. czyli 8 lat temu!
Serio napisz co ma być grane na tym sprzęcie bo aż mi szkoda ludzi
którzy tak się męczą.
Owszem w 1992 r. sam siedziałem niezliczone ilości godzin przy Dune2
na 80286 12MHz w 320x200 VGA, w 1994 r. zajeździłem myszkę na Xwingu
w tej samej rozdzielczości, rok później robiło się WOW na cieniowanie
w sofcie gourandem w TIE-Fighterze, ale jak teraz z sentymentu
spojrzałem na screeny z tych gier, to pomimo całego sentymentu AD 2012
nie chciałbym już tracić życia na granie w taki sposób (inna sprawa że
teraz gier jest dużo, ładne, tylko czasu i ochoty na gry brakuje).

> Krótko pisząc: koleś ma do wymontowania jedną z tych dwóch grafik ze
> starego złomu i nie wiedzieliśmy którą wymontować;)

        Koniecznie sprawdź jak jest z dostÄ™pnoÅ›ciÄ… sterowników pod OS na którym
ma działać ten sprzęt. Support tych grafika za pomocą sterowników
zakończył się jeśli chodzi o MS Windows około 2004/5 r. na sterownikach
dla WindowsXP. Nowsze nigdy nie zostały wydane. Paradoksalnie jeśli
chodzi o obsługę takiego starego sprzętu dużo lepiej jest dziś pod
wolnymi OSami. To samo dotyczy też np: kart dźwiękowych Creative,
skanerów itp. Pod windows nabywca jest traktowany jako źródło zysku -
prawie nikt nie bawi się w sentymenty i supportowanie starego sprzętu.

> Jak się przyjrzałem zdjęciom to wygląda na to, że GF będzie się mniej
> grzał, bo ma sporo większy radiator. A tak na logikę: jak radiator się
> grzeje to znaczy, że ciepło przyjmuje;) Oczywiście sprawdziłem czy ma
> dobry kontakt z procesorem.

        Zgadza siÄ™.
W tych R9200SE radiatory to były zazwyczaj takie "szpilkowane" małe,
kwadratowe, czarne kostki, w pasywnych GF4MX i GFFX zaś duży kawał
aluminium z podłużnymi finami.

> IMHO R9200.
> I tak zostanie.

        Sprawdź obie. Kluczowa jest IMHO na dziÅ› dostÄ™pność sterowników pod
dany system na którym karta będzie pracowała.

--
/MB