Re: Którą kartę grafiki wybrać?

Autor: Tomaszek <tomaszek1983_at_fuck.onet.pl>
Data: Sun, 03 Jun 2012 16:03:26 +0200

W dniu 2012-06-03 11:38, Michal pisze:
> Serio? Żadna się nie nadaje do tego celu, no chyba że zamierzasz grać w
> Panzer General II czy inne szachy 2D.
> Od lat absolutne minimum do gier to obsługa DX9 - poza żenującą
> wydajnością przy 64bit architekturze, te kart to DX7 i 8

Oczywiście, że nie planuje uruchomić na tym Crysis 2;) Miałem napisać,
że chodzi mi o wydajność trybu 3D czy też akceleracji, ale bałem się, że
dostanę odpowiedź, że żadna z tych kart nie obsługuje obrazu anaglifowego;)

> Stawiałbym raczej na R9200SE - włąsnie z uwagi na stare, ale jednak
> obsługiwane PiV sahdery w DX8. GF440MX to tylko DX7 (taka przemalowana
> GF2). Grami bym się nie przejmował - obie są tak samo beznadziejne, ale
> R9200 ma np: lepszą obsługę wyjścia video i multimonitorowości - nv
> podciągnęła się dopiero w późniejszych kartach, ATI miało to od dawien
> dawna.

No trochę poszukałem i faktycznie Radeon wypada lepiej.

> Zależy co masz zamiar instalować. Takie czasy że nawet Windows8 RP
> wydany przedwczoraj by się uruchomił wymaga karty sprzętowo zgodnej z
> DX9. Po co przy tak topornym interfejsie jak metro - nie wiem - pytaj MS.

Krótko pisząc: koleś ma do wymontowania jedną z tych dwóch grafik ze
starego złomu i nie wiedzieliśmy którą wymontować;)

> jw - DX8 + wideo na korzyść Radeona.

Tez mi tak wyszło dzięki wydatnej pomocy grupowicza qwerty;)

> Dziwne - obie są w tym samym procesie 150 nm, mają mniej więcej taką
> samą ilość tranzystorów (~raptem 6 mln różnicy) + podobną wielkość
> jądra. Referencyjny GF440 to 275 MHz, R9200SE to 200 MHz więc powinien
> grzać się mniej, więc albo jakiś Chińczyk zrobił OC chipu by
> skompensować 64-bit magistralę, albo masz źle założony radator/pastę na
> tym R9200 SE.Warto sprawdzić i ew. zrobić underclocking tego chipu do
> prawidłowych wartości.

Jak się przyjrzałem zdjęciom to wygląda na to, że GF będzie się mniej
grzał, bo ma sporo większy radiator. A tak na logikę: jak radiator się
grzeje to znaczy, że ciepło przyjmuje;) Oczywiście sprawdziłem czy ma
dobry kontakt z procesorem.

> IMHO R9200.

I tak zostanie.