Re: Trzy monitory do komputera?

Autor: Michal <usenet_at_invalid.pl>
Data: Sun, 03 Jun 2012 11:03:12 +0200

On 2012.06.02 22:31, Rafal Lukawski wrote:

> Wroc, nie skojarzylem z poczatkiem watku.
>
> Na 99% karta nie obsluguje jednoczesnie 2 wyjsc cyfrowych (co zapewne
> jest gdzies napisane w dokumentacji do karty).

        Jak najbardziej obsługuje. Piszę to z konfigu z Radeonem 4850 (2x DVI-I
+ (SVIDEO or Component or composite)) x2.
Do jednej karty można podłączyć 2 urządzenia cyfrowe dające różny obraz
(R4850 i GF9800GT mają podwójny RAMDAC nie różnicując czy podłączone
urządzenia są analogowe czy cyfrowe).
        W tej chwili mam podpięte i aktywne monitor przez DVI-D + drugi przez
HDMI na przejściówce z DVI-D->HDMI + dodatkowo TV przez component, ale
aktywne na raz mogą być tylko 2 DOWOLNE wyjścia czy to cyfrowe czy
analogowe. To na jednej karcie. Ponadto jeśli (programowo) wyłączy się
CrossFire dochodzą jeszcze aktywne kolejne 2 urządzenia.

> Są monitory, które maja wejścia HDMI i to nie jest jakiś specjalny
> bajer. Jezeli zaś chcesz sprawdzić działanie jakiegoś sprzętu, do umów
> się ze sprzedającym na sprawdzenie sprzętu i ew. zwrot...

        Gorzej, że teraz producenci sprzętu (k. graficzne) cisną w kierunku DP,
do którego konsumenci się nie palą - DVI to bardzo uniwersalne złączę.
Podepnie się do niego i monitor o bardzo wysokiej rozdzielczości (DVI-D
dual link), normalny monitor z DVI-D, przez przejściówkę monitor/TV z
HDMI czy stary monitor z DSUB, jak ktoś się uprze to i przez kolejną
przejściówkę i stary TV.
        Niestety "gorszy pieniądz wypiera lepszy" i od dawna mnożą się
jednoslotowe potworki budżetowe DVI-I + HDMI + DSUB (na kablu lub PCB),
co gorsza nowe karty u ATI (poza nielicznymi konstrukcjami autorskimi
jak Radeon 7950 Flex od Sapphire, którego nie ma jeszcze w PL, a jak
będzie cena będzie słona) mają idiotyczną jak dla mnie konfigurację
DVI-I + HDMI + 2x miniDP. To już starsze R6850 i aktualne nVidie z serii
6xx są pod tym względem sensowniej zaplanowane.

--
/MB