Re: Trzy monitory do komputera?

Autor: JDX <jdx_at_onet.pl>
Data: Sun, 03 Jun 2012 18:33:04 +0200

On 2012-06-03 11:03, Michal wrote:
[.....]
> Gorzej, że teraz producenci sprzętu (k. graficzne) cisną w kierunku
> DP, do którego konsumenci się nie palą - DVI to bardzo uniwersalne
> złączę.
IMO parcie jest słuszne jako że DP jest jeszcze bardziej uniwersalny
(pomijając oczywiście obsługę zabytkowego analog VGA). Poza tym: "In
December 2010, it was announced that several computer vendors and
display makers including Intel, AMD, Dell, Lenovo, Samsung, and LG would
stop using LVDS from 2013 and legacy DVI and VGA connectors from 2015,
replacing them with DisplayPort and HDMI." Źródło:
http://en.wikipedia.org/wiki/High-Definition_Multimedia_Interface#Personal_computers.

> Niestety "gorszy pieniądz wypiera lepszy" i od dawna mnożą się
> jednoslotowe potworki budżetowe DVI-I + HDMI + DSUB (na kablu lub PCB),
> co gorsza nowe karty u ATI (poza nielicznymi konstrukcjami autorskimi
> jak Radeon 7950 Flex od Sapphire, którego nie ma jeszcze w PL, a jak
> będzie cena będzie słona) mają idiotyczną jak dla mnie konfigurację
> DVI-I + HDMI + 2x miniDP. To już starsze R6850 i aktualne nVidie z serii
> 6xx są pod tym względem sensowniej zaplanowane.
A niektórzy to nawet takie potworki robią:
http://www.matrox.com/graphics/en/products/graphics_cards/m_series/m9188pciex16/.
8 x mini DP, za pomocą przejściówek 8 x DP lub 8 x DVI. :D