Re: notebook z podwojna albo i potrojna karta wi-fi

Autor: Rafal Lukawski <rafalweb_at_lukawski.pl>
Data: Sun, 03 Jun 2012 05:57:42 +0200

On 2012-06-03 01:27, air force one wrote:
> Mam drukarke z ktora lacze sie po wi-fi.
>
> Poki co modem umts podlaczam to notebooka po dlugim kablu usb, ale
> wkurza mnie to rozwiazanie. Myslalem by kupic modem z interfejsem wi-fi.
>
> Ale pojawia sie problem - notebook ma tylko jedna karte wi-fi.
>
> Czy sa modele notebookow, ktore maja wiecej niz jedna karte wi-fi
> wbudowana? Tak, by rownoczesnie komp mogl byc podlaczony do drukarki i
> modemu. Pewnie idealem bylby notebook z potrojna karta wi-fi, by jeszcze
> do kompletu dodac polaczenie z zewnetrznym dyskiem twardym wi-fi, ale o
> takim rozwiazaniu to chyba mozna tylko pomarzyc.

To, że odpowiadający robią sobie jaja nie dziwie się bo pytanie brzmi:
mam jedno gniazdko 230V w domu, chce mieć drugie - jak w miare tanio
podłączyć się 2gim kablem do rozdzielni prądu etc.

Sieć Wi-Fi może pracowac w trybie
a) Ad-hoc, urzadzenia są równorzędne i nie trzeba stosować routera /
Access Pointa
b) tryb infrastruktury z wykorzystaniem Access Point'a(obecnie już coraz
rzadziej) lub routera z AP (najczęściej)

W obu modelach sieci interfejs sieciowy służy do połączenia z wieloma
urzadzeniami. Tak samo jak w sieci ehternet.

Rozwiązań jest wiele (najlepiej skorzystać z trybu infrastruktury,
potrzebny jest jakiÅ› zakup):
- router z WiFi z portem na modem USB 3G, wtedy do sieci Å‚Ä…czysz siÄ™
tylko przez WiFi, z tej samej sieci korzystajÄ… inne urzÄ…dzenia. Dla
przykładu Linksys WRT54G3GV2. Ze względu na problemy z kompatybilnością
z określonymi modemami 3G, te routery moga być trudno dostępne, częściej
na zachodzie były rozprowadzane przez operatorów. Sam czegoś takiego
uzywałem pracując poza miejscem zamieszkania (ba jeszcze mam :) przydaje
się gdy w UPC padnie sieć ;))

- jak już ktoś zaproponował - j/w tylko router z wbudowanym modemem 3G
oraz kartą Wifi, może być droższe, ale z gwarancją stabilniejszej pracy.
W tej chwili nie pamiętam modeli/firm. Jedno i drugie rozwiązuje Twoje
problemy

pozdrawiam
Rafał