Re: Do wirtualek (prośba o zestaw)

Autor: Michal <usenet_at_invalid.pl>
Data: Fri, 01 Jun 2012 08:58:26 +0200

On 2012.05.31 22:38, ec404 wrote:

> Cel - unowocześnienie komputera
> Obecny - Celeron Dual Core 2,5 Ghz
>
> Docelowe użytkowanie:
> - wirtualki x64 - średnio 2-3 po 1 GB RAM
> NA razie nie chcę przechodzić na hosta x64 i zostanę przy 32-bitowym XP
> (+4 GB)

Błąd w założeniach bo:

1. Nie wiem jak VMWare Workstation (stale używam VBoxa, od przypadku do
przypadku VMWare Playera jak muszę) i zasada jest taka, że nie postawisz
systemu-gościa 64bit na hoście 32bit. W drugą stronę jak najbardziej.

2. Przepraszam bardzo, ale jak zamierzasz stawiać 3 maszyny wirtualne
jednocześnie z przydziałem po 1 GB RAM pod WinXP 32bit wykorzystującym 3
GB RAM (PAE pod WinXP 32bit to IMHO proszenie się o kłopoty - wychodzi
wcześniej czy później).

3. Zejdź na ziemię proszę. Do wirtualek owszem, potrzebny jest w miarę
współczesny CPU 4-rdzeniowy jeśli chce się odpalić system hosta + system
1-2 systemy gościa, ale nie musi to być koniecznie i7. Jak masz chcesz
na to wydać większą ilość $ to oczywiście OK, ale do normalnych zadań
i5/Phenom X4/X6 czy FX serii 6/8 spokojnie wystarczajÄ….
Dużo ważniejsza jest ilość RAM - nawet do hobbystycznych zastosowań
potrzeba min 2 GB RAM dla systemu gościa 64bit. Składając system pod
wirtualizację o takich wymaganiach bez mniej niż 16GB RAM bym nie
startował. U mnie 8 GB starcza, ale nie uruchamiam więcej niż jednej
maszyny wirtualnej w tym samym czasie. Więcej się oczywiście da, ale
wygodne to nie jest (RAM).

> Wiem, głupie, ale moje obecnie wykorzystywane programy (i własne) nie
> działają pod 64-bitami.

Więc uruchom je na maszynie wirtualnej 32bit z tym WinXP - po to m.in.
zostały stworzone maszyny wirtualne.

> Brakuje mi zarówno mocy dla wirtualek jak i szybszych portów SATA czy
> ich ilości na płycie.

Jeśli chcesz kupić nową płytę od Windows7 praktycznie nie masz ucieczki
- nowe płyty pod i5/i7 z SATA3 coraz rzadziej mają wsparcie sterowników
dla WindowsXP. A stawianie Windows7 32bit pod wirtualki zbyt rozsÄ…dne
IMHO nie jest.

> Zastanawiałem się nad Intel i7 2600k i 4 GB RAM.
> Budżet ogólny na CPU+mobo+4/8 GB RAM to ok 2000.
> Płyta i chipset - prośba o radę do Was

Jw - możesz spokojnie zjechać z mocy/ceny CPU na tym i7 KONIECZNIE
biorąc co najmniej 16 GB RAM. Przy obecnych cenach pamięci nie ma co się
zastanawiać.

> Czy możecie skomentować w/w procesor dla celów wirtualek - VMWare
> Workstation ?

O ograniczeniach CPU intela z serii "k" pod wirtualizację już napisano
- o ile zależy Ci oczywiście na I/O MMU i sieci (VT-d, VT-c), ale do
zastosowań o których piszesz NA DZIŚ to nie jest istotne.
Ani VirtualBox, ani VMWare Workstation nie obbsługują VT-d/VT-c (jedynie
VT-x/AMD-V + nasted pages), a to majÄ… wszystkie intele od pierwszego
Nehelma i AMD od Barcelony.

> W razie pytań...pytajcie :)

Co zamierzasz na tych wirtualkach robić?

--
/MB