Re: Do wirtualek (prośba o zestaw)

Autor: BQB <adres_at_anty.spamowy.com.invalid>
Data: Fri, 01 Jun 2012 01:57:08 +0200

W dniu 2012-06-01 00:36, ec404 pisze:

> Patrz pan....popełniłbym błąd biorąc model 2600k, który faktycznie nie ma:
> - Intel® vPro Technology
> - Intel® Virtualization Technology for Directed I/O (VT-d)
> - Intel® Trusted Execution Technology
>
> Jeżeli już stawiasz/postawiłeś taki zestaw, to może podzielisz się
> innymi informacjami, np.

Stawiam, ale zrezygnowałem z platformy pod wirtualki, bo bawię się tym
hobbystycznie.

> - czy wybrałeś hosta 64-bitowego i jakiego (XP, Seven, Xen, Esx)

7 Pro

> - zagrasz w coÅ› pod tymi 64-bitami czy z problemami ? :)

Puki co, nie ma problemów, jedynie problemem są naprawdę stare gry, ale
na razie w nie nie gram.

> - co masz jako storage?

O!Play TV Pro, ale jeszcze nie używam, muszę na reklamację wysłać, bo
wifi przestało działać.

> - chipset C216 wybrałeś celowo czy ot tak ? Ja myślałem o Z77

Nie wystarczy sam procesor, że "umie" te instrukcje, jak płyta nie
obsłuży. Z77 nie obsługuje ich:
http://ark.intel.com/products/64024/Intel-BD82Z77-PCH
C216 już obsługuje:
http://ark.intel.com/products/66416/Intel-BD82C216-PCH
Ale nie każda płyta, przyznam się bez bicia, że nie jestem pewien, czy
ta płyta asusa obsługuje te instrukcje, trzeba napisać do supportu. Jak
pisałem, chciałem sobie wziąć płytę na Z68, ale okazało się, że ten
chipset tych instrukcji nie obsługuje, potem doczytałem, że płyty
"workstation/server" są bardzo okrojone z możliwości podkręcania, a ja
lubię podkręcać, więc jednak mimo wszystko będę brał płytę na Z68.