Re: no i chyba plyta padla :( ASROCK AM2NF3-VSTA

Autor: Michal <usenet_at_invalid.pl>
Data: Tue, 22 May 2012 12:13:20 +0200

On 2012.05.21 23:21, Andrzej Lawa wrote:

> Odłączyłem wszystko, wymieniłem grafikę, pamięć, procesor i zasilacz...
> i żopa. Raz na chwileczkę wstał po odłączeniu samych dysków, wyłączyłem
> go, podłączyłem dyski i od tej pory jest już martwy... No, prawie ;)
> Wentylatory startują, zasilanie do klawiatury idzie. I to wszystko.
>
> No i teraz dylemat - identyczne płyty na oko będą mocno zleżałe. Niby 2
> lata gwarancji dają, ale cholera wie.
>
> Jakbym zmienił sobie płytę na jakaś nowszą, to musiałbym od razu zmienić
> pamięć i grafikę.
>
> Jakieś sugestie/propozycje/zamienniki?

> [...]

        Zanim spiszesz płytę na straty i będziesz szukał nowej - wyjmij jeszcze
CPU z podstawki (całkowicie), włóż i zamocuj ponownie + przesmaruj. Jak
nie pomoże rozłóż wszystko na czynniki pierwsze (łącznie z odkręceniem
płyty z obudowy), wyjmowaniem pamięci itp. sprawdź i złóż ponownie. Rada
trochę z tych z dowcipów o informatykach "wyłącz Pan silnik, wyjdź z
samochodu i wsiądź ponownie" ...ale zadziałała na Asocku 939DualSATA2 i
Asusie M4A77TD PRO (producent ten sam). Całość złożona na 100% poprawnie
(przez ponad 1,5 roku działała bez najmniejszego problemu, potem zaczęły
się albo BSODy albo włąśnie obie płyty tak jak u Ciebie nie wstawały
(ciemność widzę, tylko dioda
i wentylatory + HDD pracują). Sprawdzane wszystko, poza CPU. tego
Asrocka spisałem na straty i zrobiłem upograde na podanego wyżej Asusa,
ale jak i on po ~1,5 roku zaczął zachowywać się identycznie zacząłem
szukać dokładniej i teraz mam oba konfigi sprawne i w 100% stabilne
- najprawdopodobniej CPU pod wływem wibracji zaczął lekko tracić kontakt
(w końcu jest ustawiony poziomo i wisi na nim ~0,5 kg żelastwa
(bo te boxowe wentylatory CoolerMastera z Phenomów X4 955 do pracy się
nie nadają IMHO - głośne i gorące).

--
/MB