Re: Historia Intel XT 4,77 Mhz

Autor: Krzysztof Kucharski <szpunkUSUNTO_at_poczta.onet.pl>
Data: Mon, 14 May 2012 23:47:06 +0200

Dobry wieczór

Użytkownik "Michal" <usenet_at_invalid.pl> napisał w wiadomości

> W nawiązaniu do Message-ID: <jorqo3$t6n$1_at_mx1.internetia.pl>
> skoro przechodziłeś w tamtym okresie z maszynki 8-bit napisz proszę,
> jakie Ty masz wrażenie przy przejściu A800XL -> PC XT jeśli chodzi o
> zastosowania rozrywkowe. Tak samo, lepiej, gorzej?
> Bo z tego okresu na PC XT pamiętam chyba tylko męczenie Diggera, a
> to na XT AFAIR wyglądało gorzej niż nieśmiertelny Pac-Man na C64 ;)

> A to jest inna inszość. Co do zastosowań typu (para)zawodowego nie
> ma nawet co dyskutować. W końcu pecety wykosiły konkurencję nie bez
> powodu.
[...]

W tym czasie (przełom lat 80 i 90 XX wieku) multimedialne możliwości
PeCetów, będących w moim zasięgów to było dno ;-) Byle Spektrumna, C64
czy inna Atarynka biła toto na potęgę. Ale okres giercowania miałem
już poza sobą. Swego rodzaju szokiem była dla mnie gra SHERMAN M4,
platforma AMIGA-500. Toto było wielkie ;-)
Wybrałem PC, ponieważ widziałem w tej platformie możliwość zarobienia
paru zł. I nie pomyliłem się ;-)
W służbowym klonie PC (XT) miałem AutoCADa (jakaś wersja 2.5 czy 2.6),
OrCADa czy podobne "zabawki". ChiWriter czy MiniTAG to były programy,
z których korzystałem codziennie.
Pod koniec lat 80 XX wieku mogłem korzystać z modemu ZOLTRIX 2400
baud, bez korekcji sprzętowej. Program MNE 2.10 (z korekcją programową
MNP-5) i cały świat stał otworem. BBS IBMa to była potęga, 50 linii
telefonicznych online ;-)
COVOX, VGA to były dla mnie "tematy" z połowy lat 90tych. Zaraz
pojawiły się takie gierce, jak WOLF3D, DOOM, a zaraz potem F22 czy
F19. Potem SH1, SH2 itd. I tak już pozostało ;-)

Pozdrawiam - Krzysztof Kucharski