Re: pomoc w doborze sprzętu

Autor: Rafal Lukawski <rafalweb_at_lukawski.pl>
Data: Sat, 12 May 2012 12:51:15 +0200

On 2012-05-12 12:38, JDX wrote:
> On 2012-05-12 12:09, Rafal Lukawski wrote:
> [.....]
> Żaden laptop nie zastąpi peceta: żadna laptopowa klawiatura pod względem
> wygody użytkowania nie dorówna nawet zwykłej, najtańszej pecetowej
> klawiaturze, żaden laptopowy touchpad nie dorówna zwykłej, taniej
> pecetowej myszce i do tego laptopowe wyświetlacze zazwyczaj nie umywają
> się do pecetowego monitora ze średniej półki. Fakt, pecet nie jest
> mobilny, ale upierdliwość wpinania klawiatury, myszy i monitora aby
> laptop nadawał się do pracy IMO dosyć skutecznie niweluje tę ich (tzn.
> [...]

Jeżeli kupujący jest zdecydowany na peceta, mobilnośc nie jest
krytyczna, przypuszczam więc że akcji odpinania/zapinania będzie bardzo
niewiele. Tutaj raczej staje się to dodatkową opcją nie mówiąc już o
tym, że standardowy laptop na pewno będzie cichszy i będzie zjadał mniej
prądu bo tak zadecydowano już na etapie produkcji chipów.

BTW. korzystam ze standardowej klawiatury, myszki i monitora, przy
korzystaniu z HUB'a USB de facto to tylko jeden kabelek USB do wypięcia.

Przedstawiam tu opcje, oczywiście jestem ukierunkowany ze względu na
swoją mobilność. Nie chce też mieć peceta stacjonarnego i do tego
laptopa jako urządzenia przenośnego (chyba, że dla drugiej osoby). Nieco
się przestawiłem gdy jakiś czas temu woziłem mini-tower Chiefteca z KRK
do WAW ;) To waży z 20kg nie mówiąc o wielkości.

Gdyby mobilność była krytyczna, kupiłbym lapka ze stacją dokującą.