Re: [OT] VMware, szybki dostep do dyskow hosta

Autor: R.e.m.e.K <go_at_dev.null>
Data: Thu, 10 May 2012 23:20:10 +0200

Dnia Wed, 02 May 2012 11:13:01 +0200, Kmicic napisał(a):

> [...]
> wirtualny dysk, który jest jednym plikiem pofragmentowanym na fizycznym
> dysku i jeszcze każesz prockowi żonglować tymi wirtualnymi plikami na
> wirtualnych dyskach. Jaki by procek nie był mocny to dajesz mu naprawdę
> dużo roboty bo on musi jeszcze synchronizować poprawność przesyłania
> plików czym fizycznie zajmuje się kontroler dysków i zwalnia procek z
> tego obowiÄ…zku. Podobnie jest z emulacjÄ… kart sieciowych.
> Każdy fizyczny sprzęt będzie działał szybciej niż jego emulacja, tak mi
> się wydaje a jeżeli się mylę to niech mnie ktoś wyprowadzi z błędu.

Poczytaj o VT-d, VT-x, VT-c. Emulacja dzisiaj to juz nie to samo co
emulowanie z lat '90 komputera 8bit na 16bitowym. Dzis cale serwerownie
buduje sie w oparciu o wirtualizacje.

> jak wyżej, właśnie dlatego wszystko działa wolniej, wszystkim zajmuje
> się procesor i hdd, a tym bardziej jak masz dużo małych plików.
> Gdyby to były duże, pojedyncze pliki typu video to procek ustawiłby namiary
> takiego pliku, dane skąd dokąd ma być przesłany i zleciłby to
> kontrolerowi dysków (notabene też emulowanemu). A jeżeli pracujesz na
> małych plikach często używanych a zwłaszcza kiedy programujesz, to całą
> synchronizacją musi zajmować się procek osobiście.

Ale rozumiesz ze sam system wirtualizowany dziala szybko, na tyle, ze praca
jest komfortowa? Szybki jest tez system plikow wewnatrz tego systemu (czyli
ten z pliku vmdk) Muli tylko i wylacznie dostep do systemu plikow hosta
przez mapowany w guescie dysk sieciowy pochodzacy z hosta. Dlatego szukam
innej metody dostepu do plikow hosta o czym informuje w pierwszym poscie.

> Właśnie czytam starą książkę o systemach operacyjnych i czuję się jak
> Alicja w Krainie Czarów. Żeby napisać taki OS, który jest jednocześnie
> wielowątkowy, wielozadaniowy i sieciowy to trzeba mieć normalnie łeb jak
> sklep. Ci Amerykanie to jednak sÄ… Narodem Wybranym.

Wiem jak dziala system operacyjny, przerabialem to na drugim lub trzecim
roku studiow. Naprawde problem jest gdzie indziej niz w moim nierozumieniu
idei emulacji.

> Ani WXP ani W7 i ta cała seria nie są systemami sieciowymi. Myślę, że
> powinieneś postawić jako hosta system serwerowy, jeżeli już koniecznie
> to mysi być Windows to jest do tego przeznaczona specjalna seria. Ale ja
> bym się zdecydował na któregoś Linuksa - jest po prostu szybszy.
> Tak jak podpowiadał przedmówca - Linux plus Samba powinny poprawić
> wydajność.

Nie interesuje mnie takie rozwiazanie. Linuks odpada. A Windows Server to
przerost formy nad trescia w tym wypadku. Win7 Ultimate daje rade i nie w
nim jest problem.

--
pozdro
R.e.m.e.K