Re: [OT] VMware, szybki dostep do dyskow hosta

Autor: Kmicic <marcin.gornicki_at_gazeta.pl>
Data: Wed, 02 May 2012 11:27:55 +0200

W dniu 2012-04-26 18:03, R.e.m.e.K pisze:

> Ech, czy ja pisze po chinsku?
> Chcialbym aby korzystanie w wirtualnej maszynie z setek malych plikow
> dostepnych przez zmapowany katalog z systemu hosta bylo szybkie
> porownywalnie do HDD, a nie jest. Jest spora zwloka (czas dostepu) i przez
> to wielokrotny odczyt i zapis wielu plikow ogolnie jest wyraznie wolniejszy
> niz wtedy, gdy pliki sa na dysku, nawet tym wirtualnym w maszynie.
> Wielokrotny odczyt i zapis to nie kopiowanie tylko korzystanie z narzedzia
> deweloperskiego, ktore samo te pliki bez przerwy przetwarza.

Polecam ksi膮偶k臋 Podstawy System贸w Operacyjnych, praca zbiorowa Abracham
Silberschatz i inni polskie wydanie z 1993 r. W艂a艣nie j膮 czytam i bardzo
du偶o mi wyja艣nia. To s膮 takie podstawy podstaw. Poruszana jest
algorytmika system贸w operacyjnych, problemy jakie mog膮 powsta膰 i jak
zapobiega膰 ich powstawaniu. Najgorsz膮 zmor膮 s膮 blokady, a 偶eby im
zapobiec projektuje si臋 zabezpieczenia w algorytmach, kt贸re niestety
zabieraj膮 czas. I to prawdopodobnie jest g艂贸wn膮 przyczyn膮 wolniejszej
pracy emulator贸w. Nie zawieszaj膮 si臋, ale pracuj膮 wolniej. Co艣 za co艣.

> Zapominasz lub nie bierzesz pod uwage opoznien zwiazanych ze stosem TCP/IP i
> obsluga sieci windows. To nie jest to samo co dostep do HDD, nawet pomimo
> tego, ze fizyczny kabel sieciowy nie ma w tym udzialu.

I tu masz racj臋, 艣rodowisko TCP/IP te偶 musi by膰 zemulowane, jednak Twoje
dane biegn膮 nie przez TCP/IP tylko przez kontroler dysk贸w, kt贸ry r贸wnie偶
jest wirtualny, wi臋c niewielka r贸偶nica.

--
Hej kto szlachta - za Kmicicem, hajda na Wo艂montowicze