Re: Zdalne wlaczanie zasilania urzadzen

Autor: Adam Koltowski <alfak_at_usunto.interia.pl>
Data: Tue, 8 May 2012 16:30:08 +0200

> Czyli masz włączony komputer, do którego można się dostać z zewnątrz?

> Jeśli tak, wystarczy port LPT i niskoprądowe przekaźniki/transoptory.

> Zobacz np. http://www.epanorama.net/circuits/parallel_output.html

Witaj,

Dzieki za wpis,

Ja juz jakies 100 lat temu przerabialem bawienie sie przekaznikami I
brameczkami sterowanymi przez LPT. Moi koledzy robili prace dyplomowa i
urzadzenie, ktore ma resetowac komputery przy braku lacznosci. Zrobili
urzadzonko, a ja pisalem im program do pingowania i wlasnie aktywowania
poszczegolnych pinow na zadanie. No i wszystko bylo by fajnie. Natomiast to
wszystko glupialo gdy np. trzeba bylo przeladowac PC I szedl RESET na LPT.
Wowczas wszystko zachowywalo sie nieprzewidywalnie. Kolesie robili jakies
zabezpieczenia, ale to I tak byla prowizorka. Wiec takie rozwiazanie odpada.

Swoja droga dziwi mnie to, ze nie ma takich urzadzen w sprzedazy
(przynajmniej nie znalazlaem zadnych prostych urzadzen bo profesjonalne sa
na pewno), gdyz potencjalne zastosowanie bylo by spore - w sensie jakis
przyzwoity sterownik urzadzen sterowany przez LPT

Bardzo fajna jest ta listwa zaproponowana nieco wyzej. Koszty juz nieco
mniejsze niz urzadzen, ktore znalazlem wczesniej a funkcjonalnosc jak
najbardziej wystarczajaca.

?