Re: Zdalne wlaczanie zasilania urzadzen

Autor: Dominik & Co <Dominik.Alaszewski_at_gazeta.pl.invalid>
Data: Wed, 9 May 2012 06:53:02 +0000 (UTC)

> Ja juz jakies 100 lat temu przerabialem bawienie sie przekaznikami I
> brameczkami sterowanymi przez LPT. Moi koledzy robili prace dyplomowa i

100 lat temu? Zdolny gość...

> poszczegolnych pinow na zadanie. No i wszystko bylo by fajnie. Natomiast to
> wszystko glupialo gdy np. trzeba bylo przeladowac PC I szedl RESET na LPT.
> Wowczas wszystko zachowywalo sie nieprzewidywalnie. Kolesie robili jakies
> zabezpieczenia, ale to I tak byla prowizorka. Wiec takie rozwiazanie odpada.

To jest do obejścia z palcem w tyłku (przerzutniki, timer,
najbanalniej nawet rezystor+dioda+kondensator), ale jak
Ci się nie chce (bo nie posądzam Cię o brak wiedzy przy 100-letnim
doświadczeniu), to nie namawiam.

> Swoja droga dziwi mnie to, ze nie ma takich urzadzen w sprzedazy
> (przynajmniej nie znalazlaem zadnych prostych urzadzen bo profesjonalne sa
> na pewno), gdyz potencjalne zastosowanie bylo by spore - w sensie jakis
> przyzwoity sterownik urzadzen sterowany przez LPT

LPT jest coraz rzadsze w nowych komputerach. Ale na przykład
interfejs USB<->1-wire plus to:
http://www.maxim-ic.com/datasheet/index.mvp/id/3818
i juĹź sterujesz czym chcesz i jak chcesz.

--
Dominik & kąpany (via slrn)
Na priv pisz na adres: dominik kropka alaszewski na gmailu.