Re: SSD - SanDisk vs. Samsung (THG)

Autor: Rafał Łukawski <rafalweb_at_lukawski.pl>
Data: Sun, 06 May 2012 18:05:05 +0200

On 2012-05-06 17:40, ec404 wrote:

> Mialem dwa na SF2xxx. Obydwa zamarzly na amen.
> Kupilem trzeci, rzekomo o polowe wolniejszy na chipsecie Indilinx i jako
> systemowy, nie moge mu nic zarzucic. System startuje i chodzi ladnie,
> nic sie nie przycina.
> Mi akurat chodzilo o cisze w laptopie, ale wystrzegalbym sie nadal
> chipseow SandForce, bo co z tego ze masz kompresje i te 500 MB/s zapisu
> (chyba zerowych plikow), jak za chwile dostaniesz freeze-a przy
> odczycie/zapisie, bo dysk bedzie akurat zapisywal zbuforowane dane.

Na chwilę obecną wydaje mi się, że te problemy z zawieszaniem się do
wydania ew. jakiejś nowej serii układów zostały rozwiązane. Faktem jest
to, że owe prędkości dotyczą programów testujących czyste dyski, w
praktyce bywaja 2-3 razy niższe (SandForce)

> Wole wolniejsze dyski, ale nie oszukane.
>
> Ten na Indilinxie to OCZ Petrol - osobiście moge polecic - miesiace
> intensywnego uzytkowania i banan na twarzy :)

Jak na razie bawie się OCZ Agility 3 (kilka tys. h pracy) i nowy do
służbowego notebooka. Demonem prędkości nie jest, poza tym nie miałem z
nim żadnych innych problemów, a szczerze mówiąc kupując drugi nie miałem
ochoty kilku dni spędzać na czytaniu opinii o aktualnych produktach. Jak
to mówią - good enough, choć pewno są lepsze w tym samym przedziale
cenowym i pojemnosci.