Re: focus wzrokiem

Autor: m <mvoicem_at_gmail.com>
Data: Thu, 03 May 2012 23:11:47 +0200

W dniu 03.05.2012 19:12, Rafal Lukawski pisze:

> Myśle, że tego nie chcesz, lepiej przyzwyczaić się (mózg potrafi się
> uczyć ;)) do pracy z dwoma monitorami np. w modelu na jednym
> dokument/strona/cokolwiek na podstawie czego opracowujesz cos innego i
> to inne jest na drugim monitorze.

Ale ja tak właśnie robię. Na jednym monitorze czytam jakiś dokument,
przewijając go, najchętniej - klawiaturą, na drugim - mam terminal na
którym wklepuję tak zdobytą wiedzę.

> Także jednym z podstawowych zastosowań
> dwóch monitorów jest niemalże równoczesna praca z dwoma co przy
> potencjalnym braku patrzenia na klawiaturÄ™,

Co ma brak patrzenia na klawiaturę do rzeczy? Wydawałoby się - że jest
argumentem za stosowalnością takiego urządzenia.

> szybko doprowadziłoby do
> siwizny, gdyby jakiś automat śledzący gałki oczne przełączał focus.
>
> Naprawde tego nie chcesz ;)

Wszystko da się wyregulować. Powiedzmy focus przechodziłby po utkwieniu
wzroku na dłuższy (2s?) czas. Albo może coś śledzące nie ruch oczu - ale
ruch głowy.

Obecnie mam tak, że albo muszę w alt-tabie przełączyć się na
interesujące mnie okienko, albo sięgnąć po myszkę, żeby przenieść kursor.

p. m.