Re: budżetowy PC do grania

Autor: Rafal Lukawski <rafalweb_at_lukawski.pl>
Data: Wed, 02 May 2012 00:05:25 +0200

On 2012-05-01 19:25, WiesłaW wrote:

> Tak jak napisałem, ceny podawałem z jednego sklepu, a tam ten Athlon już
> ponad trzy stówy kosztuje. Oczywiście można przeliczyć w innym, ale tak
> naprawdę, to problem jednak jest całkiem inny.
>
> Napiszę czym ja się sugerowałem przy wyborze.
> Nie ukrywam, że wybór pomiędzy procesorami z tych serii to nie lada
> wyzwanie. Fakt, że Athlon posiada cztery rdzenie nie czyni go niestety
> "sporo wydajniejszym". Wygląda na to, że on w ogóle nie jest wydajniejszy,

W przypadku gier nie masz pewnosci, ze zostana wykorzystane wszystkie
rdzenie, wiedz w szczegolnym wypadku wydajnosc jednego (intelowy boost
czy jak to sie to tam nazywa, moze sie odrobine przydac). Przypuszczam,
ze z czasem 1-2 lata standardem stanie sie, iz każda poważna aplikacja
będzie wielowątkowa, zobaczymy.

Innymi słowy nie wybierałbym na siłe najwolniejszego procesora, gra to
nie tylko grafika, ale połączenie logiki z grafiką. Logika nie jest
pisana w asemblerze, a w wysokopoziomowych językach, więc w miarę
możlwiości unikałbym najsłabszych jednostek w granicach budżetu.

[...]

> Możemy jeszcze podyskutować o "taniości płyt". Myślę, że już w tej chwili
> różnice w cenie płyt z powyższymi podstawkami się zatarły. Tańsza płyta
> to po
> prostu gorsza i/lub gorzej wyposażona.

Najczęściej, wyznacz sobie jakie elementy płyty są dla Ciebie krytyczne
i z nich nie rezygnuj. Zapewne to że Intel Zxx daje wsparcie dla
cacheowania na SSD jest fajne, ale nie jest niezbędne i na samą grę
wpłynie w minimalnym stopniu, dlatego mozna wybierać w tańszych
modelach. itd.