Re: budżetowy PC do grania

Autor: WiesłaW <nawu_at_usun.poczta.onet.pl>
Data: Tue, 01 May 2012 19:25:55 +0200

Dnia 01-05-2012 o 08:34 LP napisał na pl.comp.pecet:

> Intel Core G620 2,60 GHz 225
> MSI B75MA-P45 IB75 s1155 240
> 465
>
> Dyskutowałbym z tym G 620.
> Zdaje się, że za niewiele więcej można dostać czterojajowego X4 631,
> który jest sporo wydajniejszy. A i płyty do nich jakby tańsze.
> http://www.camino.pl/procesor-amd-athlon-ii-x4-631-fm1-box,twr,56604.html

Tak jak napisałem, ceny podawałem z jednego sklepu, a tam ten Athlon już
ponad trzy stówy kosztuje. Oczywiście można przeliczyć w innym, ale tak
naprawdę, to problem jednak jest całkiem inny.

Napiszę czym ja się sugerowałem przy wyborze.
Nie ukrywam, że wybór pomiędzy procesorami z tych serii to nie lada
wyzwanie. Fakt, że Athlon posiada cztery rdzenie nie czyni go niestety
"sporo wydajniejszym". Wygląda na to, że on w ogóle nie jest wydajniejszy,
a przynajmniej w zastosowaniach o których dyskutujemy, czyli ówczesne
nowości w kategorii gry. Oczywiście zdaję sobie sprawę, że gier na wiele
rdzeni może przybywać (dlaczego to tak wolno idzie?), ale na dzień
dzisiejszy i w tak skromnym budżecie, wydajność pojedynczego rdzenia tego
Pentiuma nie pozostawia temu Athlonowi żadnych złudzeń.

Druga sprawa to ta nieszczęsna podstawka. W czasie gdy Intel wydaje drugą
serię procesorów (Ivy Bridge) na LGA 1155, AMD zapowiedziało nową odstawkę
FM2, czyli FM1 się kończy ledwo się zaczęło. Coś mi się wydaje, że to
branzlowanie podstawkami na dobre AMD nie wyjdzie.

Trzecia sprawa to pobór prądu. Choć w końcu udało się AMD zejść do poziomu
65W TDP, to jednak można się jeszcze naciąć na 111 watowe procesory.

Aby nie być gołosłownym podaję przykładowy link.
http://www.tomshardware.com/reviews/gaming-fx-pentium-apu-benchmark,3120-3.html

I może jeszcze porównanie, choć nie jest to ten sam model Athlona, ale
podobny o wyższym taktowaniu. Oczywiście patrzymy na to co nas interesuje -
czyli gry.
http://www.anandtech.com/bench/Product/105?vs=406

Możemy jeszcze podyskutować o "taniości płyt". Myślę, że już w tej chwili
różnice w cenie płyt z powyższymi podstawkami się zatarły. Tańsza płyta to
po
prostu gorsza i/lub gorzej wyposażona.

--
WiesłaW