Re: Stacja DVD-ROM nie czyta niektórych płyt

Autor: Andrzej Lawa <alawa_news_at_lechistan.SPAM_PRECZ.com>
Data: Mon, 30 Apr 2012 09:13:08 +0200

W dniu 29.04.2012 13:56, Jacek Maciejewski pisze:

> Też małe szanse :) po prostu laser się skończył i żadne czyszczenie nie
> pomoże. Poza tym, wchodzą w grę jeszcze i nne opcje, np. rozregulowanie,
> uszkodzenie elektroniki... Doswiadczenie mówi że jak napęd zaczyna kaprysić
> z odczytem to nalezy go wymienić.

Niekoniecznie.

To nie musi być sprawa napędu, tylko właśnie jego firmware lub systemu,
na którym chodzi komputer.

Niedawno miałem właśnie taki przypadek - płytka jakoś dziwnie nagrana
(chyba z niezamkniętą sesją albo jakiś inny myk) i napęd nie sygnalizuje
jej obecności komputerowi jako płyty, z którą może coś zrobić.

O dziwo k3b w trybie kopiowania ISO ładnie robi, a potem mogłem sobie
zrobić mount -o loop.